هشدار آمریکا به کره شمالی در خصوص پرتاب ماهواره نظامی



واکنش آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آمریکا با هشدار به کره شمالی در خصوص پرتاب ماهواره نظامی مدعی شد این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

به گزارش فارس، آمریکا مدعی شده که پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و باید متوقف شود.

 

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران به کره شمالی در مورد پرتاب ماهواره  از قبل برنامه ریزی شده هشدار داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

 

بر اساس این گزارش، روزنامه ژاپنی «کیودو» گزارش داد که کره شمالی در پیامی به دولت ژاپن، بازه زمانی و سه منطقه دریایی خطر برای پرتاب ماهواره نظامی خود را اطلاع داده است.

 

کره شمالی به گارد ساحلی ژاپن اعلام کرده که قصد دارد ماهواره نظامی خود را در تاریخی بین بیست‌ودوم تا سی‌ویکم آگوست( یکم تا نهم شهریور) به فضا پرتاب کند.

 

این دیپلمات آمریکایی گفت: «از کره شمالی می‌خواهیم از فعالیت‌های غیرقانونی بیشتر خودداری کند و وارد دیپلماسی جدی و پایدار شود.»

 

کره شمالی اخیرا اولین ماهواره نظامی خود به نام «مالی‌گیونگ-۱» را با استفاده از موشک ماهواره‌بر «کولیما-۱» از ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهی» در شمال غربی این کشور پرتاب کرد. دقایقی بعد از پرتاب، کره شمالی اعلام کرد این موشک به‌دلیل از دست دادن نیروی رانشی در آب‌های کره جنوبی سقوط کرد.

 

ارتش کره جنوبی پس از بازیابی لاشه ماهواره کره شمالی از دریای زرد مدعی شد که این ماهواره ، هیچ کاربرد نظامی ندارد.

 

با این حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی وعده داد که این کشور به زودی ماهواره نظامی دیگر را با موفقیت و به درستی در مدار زمین قرار خواهد داد. خواهر رهبر کره شمالی تاکید کرد: «مسلم است که ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی در آینده نزدیک به درستی در مدار فضایی قرار گرفته و ماموریت خود را آغاز خواهد کرد».

 

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------