حمله آذربایجان به مواضع ارمنستان/ 2 نفر کشته شدند



حمله آذربایجان به مواضع ارمنستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه (امروز) اعلام کرد که در حمله نظامیان جمهوری آذربایجان به مواضع ارمنستان در منطقه «ستک»، دو سرباز کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش فارس، در شرایطی که اتهام‌زنی‌های متقابل مقام‌های ایروان و باکو درباره نقض آتش‌بس و تنش‌های مرزی بین دو طرف ادامه دارد، وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه از یک حمله مرگبار ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد.

 

منابع رسانه‌ای از ایروان پایتخت ارمنستان خبر دادند که وزارت دفاع این کشور با انتشار یک بیانیه از حمله ارتش جمهوری آذربایجان به مواضع نیروهای ارمنستانی در نزدیکی شهر «ستک» خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه و همچنین خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در نتیجه این حمله دو نظامی ارمنستانی کشته و یکی دیگر از آنها زخمی شدند.

 

شهر ستک در نزدیکی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است  و مقام‌های باکو هنوز واکنشی به روایت ایروان درباره این حمله نشان نداده‌اند.

 

طی ماه‌های اخیر و به رغم شدت گرفتن تحرکات دیپلماتیک برای حل نهایی اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان و دیدارهای مکرر سران و دیگر مقام‌های ارشد دو کشور، تنش‌ها بین این دو همسایه و اتهام زنی آنها به طرف مقابل درباره نقض آتش بس ادامه داشته است.

 

 خبرگزاری فرانسه معتقد است: «این حادثه نشان‌دهنده شکست دیگری در روند ضعیف صلح بین دو جمهوری شوروی سابق است که برای دهه‌ها درگیر مناقشات تلخ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی بوده‌اند».

 

این رسانه غربی ادامه داد: «ایروان و باکو برای کنترل (قره باغ کوهستانی) دو بار جنگ کرده‌اند؛ منطقه‌ای که در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می‌شود، اما اکثر جمعیت آن قومیت ارمنستانی هستند».

 

خبرگزاری فرانسه افزود: «با وجود تلاش‌های میانجی‌گرانه اتحادیه اروپا، ایالات متحده و روسیه، دو طرف (باکو و ایروان) نتوانسته‌اند به یک راه‌حل صلح پایدار دست یابند. (جمهوری) آذربایجان ارمنستان را به استقرار نیرو در امتداد مرزهای ناآرام دو کشور در ماه آگوست متهم کرد در حالی که ارمنستان ارتش (جمهوری) آذربایجان را به آتش گشودن به ناظران اتحادیه اروپا متهم کرد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------