آمریکا موشک بالستیک قاره‌پیمای غیرمسلح پرتاب کرد



موشک بالستیک قاره‌پیمای غیرمسلح،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نیروی هوایی ارتش آمریکا از پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: دفتر مطبوعاتی ارتش آمریکا امروز در بیانیه‌ای از آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای غیرمسلح به نام «مینوتمن‌۳» از پایگاه فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا خبر داد.

 

در این بیانیه آمده است که پرتاب آزمایشی این موشک امروز، ششم سپتامبر ۱:۲۶ بامداد به وقت محلی انجام شد.

 

بنابر اعلام فرماندهی نیروی هوایی آمریکا، این پرتاب آزمایشی به منظور اعتبار بخشیدن به ایمنی، امنیت، اثربخشی و آمادگی نیروهای مسلح و راستی‌آزمایی آن انجام شده است.

 

به گفته نیروی هوایی ارتش این کشور، پرتاب آزمایشی این موشک نشان‌دهنده آمادگی نیروهای هسته‌ای آمریکا و ایجاد اطمینان درباره مرگبار بودن و اثربخشی نیروی بازدارندگی هسته‌ای آمریکا انجام شد.

 

علاوه بر این، شبکه یورو نیوز نیز در این باره نوشت: پرتاب‌های آزمایشی برنامه‌ریزی شده برای اوایل سال ۲۰۲۲، پیشتر به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها بین ایالات متحده و دو رقیب دارای سلاح هسته‌ای این کشور یعنی روسیه و چین به تعویق افتاده بود.

 

بازدارندگی هسته‌ای آمریکا متکی بر نیرویی سه‌گانه متشکل از تأسیسات زیرزمینی پرتاب موشک‌های دور و میان برد، هواپیماهای بمب افکن و موشک های بالستیک زیردریایی است.

 

شبکه سی ان ان پیش‌تر گزارش داده بود که آزمایش روز سه‌شنبه این موشک برای روز چهارم اوت برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل نگرانی مقامات از آنچه در این گزارش «لفاظی‌های نظامی و تهدیدهای چین» خوانده شده و اشاره شد که در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان تشدید شد، به تعویق افتاد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------