بایدن: آمریکا در کنار اسرائیل است/ نتانیاهو: توان نظامی حماس و جهاد اسلامی را نابود می‌کنیم



بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن اعلام کرد که آمریکا از اسرائیل در برابر حملات حماس حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، "جو بایدن"رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری در سخنانی در کاخ سفید به شرایط بحرانی رژیم اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین پرداخت و گفت: "آمریکا در کنار اسرائیل می ایستد."

 

بایدن در اظهارات خود در کاخ سفید، عملیات مقاومت را تروریستی خواند و گفت: «حملات تروریستی هرگز توجیهی ندارد.»

 

رئیس جمهور آمریکا افزود: ایالات متحده آمریکا از اسرائیل حمایت خواهد کرد. ما از ارائه کمک به اسرائیل اطمینان خواهیم یافت تا بتوانند از شهروندان خود محافظت کنند و به دفاع از خود ادامه دهند."

 

رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای درباره گفتگوی تلفنی خود با نتانیاهو اعلام کرد: امروز صبح، من با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درباره حملات وحشتناک و جاری گفتگو کردم.  آمریکا به صراحت این حمله وحشتناک علیه اسرائیل از غزه توسط تروریست های حماس را محکوم می کند و من به نتانیاهو تصریح کردم که ما آماده ارائه همه ابزارهای حمایتی مناسب به دولت و مردم اسرائیل هستیم.

 

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به چند دهه جنایات رژیم اسرائیل افزود:  تروریسم هیچگاه توجیهی ندارد.  اسرائیل حق دارد از خود و مردمش دفاع کند. آمریکا نسبت به هر طرف دشمن با اسرائیل که در این شرایط به دنبال کسب امتیاز باشد، هشدار می دهد.  حمایت دولت من از امنیت اسرائیل محکم و تزلزل ناپذیر است.

 

بایدن ادامه داد: من و همسرم با همه خانواده هایی که از این خشونت آسیب دیده اند ابراز همدردی می کنیم.  ما از زندگی هایی که به طرز غم انگیزی از دست رفته اند، ناراحت هستیم و امیدواریم که برای همه مجروحان بهبودی سریع حاصل شود.  من و دولتم از نزدیک این وضعیت را دنبال می کنیم و با نتانیاهو در تماس نزدیک خواهم بود.

 

نتانیاهو: توان نظامی حماس و جهاد اسلامی را نابود می‌کنیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بامداد یکشنبه بعد از جلسه کابینه امنیتی در تل‌آویو، پایان مرحله اول عملیات نظامی علیه نوار غزه را اعلام کرد.

 

نتانیاهو با ادعای از پای درآمدن بخش بزرگی از نیروهای حماس در جریان عملیات طوفان الاقصی، گفت: «کابینه امنیتی با نابودی توان نظامی حماس و جهاد اسلامی موافقت کرد».

 

وی همچنین افزود: «ما به سمت یک جنگ طولانی و دشوار می‌رویم که در نتیجه حمله مرگبار حماس به ما تحمیل شده است. ما حمله را آغاز کرده‌ایم و بدون استراحت ادامه خواهیم داد».

 

به گفته نخست‌وزیر اسرائیل، کابینه تل‌آویو تصمیم گرفت ورود برق، سوخت و کالاهای اساسی به نوار غزه را قطع کند.

 

کاخ سفید: آماده هرگونه حمایت از اسرائیل هستیم

یک مسئول ارشد در کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از رژیم صهیونیستی اعلام حمایت و بر هماهنگ قوی میان تیم‌های نظامی و اطلاعاتی ما تاکید کرد.

 

وی تاکید کرد: به مسئولان اسرائیلی اعلام کردیم که آماده انجام هرگونه حمایت هستیم.

 

این مسئول ارشد کاخ سفید خاطرنشان کرد که به طور واضح به تمام طرف‌های متخاصم با رژیم صهیونیستی نسبت به استفاده از اوضاع موجود هشدار دادیم.

 

وی همچنین گفت که با طرف‌های منطقه‌ای برای مهار اوضاع در غزه در ارتباط هستیم.

 

این مسئول آمریکایی در بخش دیگری تاکید: هنوز زود است که در مورد دست داشتن مستقیم ایران در برنامه‌ریزی یا حمایت از اقدام جنبش حماس سخن بگوییم.

 

آمریکا در گفتگو با قطر خواستار تلاش برای توقف فوری حملات حماس شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین در گفتگو با معالی الشیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خواستار تلاش برای توقف فوری حملات حماس علیه رژیم اسرائیل شد.

 

ترامپ: حمله به اسرائیل بیانگر ضعف و بی تاثیر بودن آمریکا است

ترامپ شنبه به وقت محلی در سخنانی در ایالت آیووا گفت: حمله به اسرائیل به این دلیل انجام شد که ما ضعیف و بی‌تاثیر و یک کشور با رهبری واقعا ضعیف قلمداد می‌شویم.

 

وی با اشاره به عملکرد سه ساله جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا افزود: تحولات سراسر دنیا اکنون چیزی نیست که سه سال پیش بود.

 

وی پیش از این در بیانیه‌ای افزود: حملات حماس بیشرمانه است و اسراییل کاملا حق دارد با استفاده از زور از خود دفاع کند.

 

ترامپ مدعی شد: متاسفانه مالیات های مردم آمریکا به تامین مالی این حملات کمک کرد. بسیاری از گزارش های حاکی از این کمک‌ مالی در دولت بایدن است.

 

رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرد: ما از طریق توافق ابراهیمی در خاورمیانه صلح به ارمغان آوردیم اما بایدن با سرعتی که هیچکس انتظار آن را نداشت، این توافق را تخریب کرد. باز هم شاهد شرایط مشابه هستیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------