ارتش اسرائیل: فرمانده مرکز اطلاعات حماس را هدف قرار دادیم/ گالانت: فعلا خبری از آتش بس نیست



جنگ اسرائیل و غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ارتش اسرائیل مدعی شد فرمانده مرکز اطلاعات حماس را در حملات هوایی در منطقه خان یونس، واقع در جنوب نوار غزه، هدف قرار داده است.

به گزارش دیده بان ایران، یک سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل در توییتر مدعی شد که در یک حمله هوایی این فرمانده ارشد حماس در یکی تونل های جنوب غزه هدف قرار داده است.

 

او نام این فرمانده را اعلام نکرد و جزئیات بیشتری از هدف قرار گرفتن او ارائه نداد.

 

***

 

وزیر دفاع اسرائیل: فعلا خبری از آتش بس نیست

وزیر دفاع اسرائیل به وزیر خارجه آمریکا گفت که در حال حاضر خبری از آتش بس حتی به دلیل بشر دوستانه در غزه نخواهد بود.

 

بلینکن به وزیر دفاع اسرائیل مجددا حمایت علنی و بی قید و شرط دولت آمریکا از امنیت اسرائیل را تکرار کرد.

 

گالانت همچنین با اشاره به اینکه این دومین باری است که طی کمتر یک هفته از بلینکن در مقر وزارت جنگ میزبانی می‌کند، افزود، چون ما می‌خواهیم در جنگ پیروز شویم آن را تا زمانی که به موفقیت نایل نشویم متوقف نخواهیم کرد، ماموریتی داریم که باید آن را به سرانجام برسانیم.

 

گزارش وزارت خارجه آمریکا از فرار بلینکن به پناهگاه در تل آویو

رسانه‌های عربی به نقل از بیانیه وزارت خارجه آمریکا خبر داد، بلینکن بعد از به صدا در آمدن صدای آژیر خطر به همراه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به پناهگاه رفت و 5 دقیقه در آنجا باقی ماند.

 

***

 

طرح قانونگذاران آمریکایی برای آتش‌بس در غزه

گروهی از قانونگذاران حزب دموکرات امروز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرده‌اند که خواستار اقدام فوری برای تنش‌زدایی و آتش‌بس در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس است. 

 

«کوری بوش»، قانونگذار آمریکایی در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده مسئولیت منحصر به فردی دارد تا از تمامی ابزارهای دیپلماتیکِ در دسترس برای جلوگیری از جنایت‌های بزرگ و نجات دادن جان انسان‌ها استفاده کند.»

 

وی گفت: «ما نمی‌توانیم مسیرمان به سوی صلح، مساوات و آزادی را بمباران کنیم. در حالی که جان هزاران نفر از دست رفته و جان میلیون‌ها نفر دیگر در خطر است ما همین حالا نیاز به آتش‌بس داریم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------