ارائه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره خاورمیانه و ایران به شورای امنیت



شورای امنیت،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
واشنگتن پیش نویس قطعنامه‌ای را در مورد حل و فصل مساله خاورمیانه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس متن سند به دست آمده توسط تاس، پیش نویس قطعنامه ایالات متحده خواستار آتش بس نیست.

 

 این سند حمله حماس را محکوم می‌کند، خواستار آزادی گروگان‌ها و حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود است.

 

قطعنامه واشنگتن همچنین خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه از جمله حمایت از غیرنظامیان است و تلاش‌های قطر و دیگر کشورها را که منجر به آزادی دو گروگان آمریکایی حماس در ۲۰ اکتبر شد، به رسمیت می‌شناسد.

 

حمایت قاطعانه آمریکا از اسرائیل با تکرار ادعاها علیه ایران

آمریکا پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل درباره جنگ غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است که در آن قاطعانه از اسرائیل حمایت می‌کند و خواهان فشار بر حزب‌الله و گروه‌های مقاومت است.

 

آمریکا در این قطعنامه بر آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» عنوان کرده است، تاکید می‌کند و با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود از ایران می‌خواهد که صادرات تسلیحات به شبه‌نظامیان و گروه‌هایی که بنابر ادعای واشنگتن تهدیدکننده صلح و امنیت در سراسر منطقه هستند را متوقف کند.

 

همچنین بر اساس متن پیش‌نویس که به دست رویترز رسیده است، آمریکا خواستار حفاظت از غیرنظامیان، ازجمله کسانی شده است که در تلاش برای رسیدن به امنیت هستند و اشاره می‌کند که کشورها باید قوانین بین‌المللی را هنگام واکنش به «حملات تروریستی» رعایت کنند و خواستار ارسال کمک‌های مستمر، کافی و بدون مانع به نوار غزه شده است.

 

هنوز مشخص نیست که ایالات متحده چه زمانی قصد دارد پیش نویس قطعنامه را به رأی بگذارد. یک قطعنامه برای تصویب، حداقل به ۹ رأی موافق و بدون وتوی روسیه، چین، ایالات متحده، فرانسه یا انگلیس نیاز دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------