پنتاگون: دستور مستقیمی از سوی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی مشاهده نکرده‌ایم



جنگ غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما دستور مستقیمی از سوی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه مشاهده نکرده ایم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی این مطلب را پس از افزایش حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اعلام کرد.

 

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما لزوماً چنین دستوری از سوی ایران به نیروهای تحت حمایت خود برای انجام این نوع حملات ندیده ایم.

 

سخنگوی پنتاگون با این حال تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا در نهایت ایران را مسئول چنین حملاتی از سوی گروه‌های شبه‌نظامی می‌داند «زیرا ایران از آنها حمایت می‌کند.»

 

***

 

کاخ سفید: نگران تشدید تنش‎‌ها در منطقه در روزهای آینده هستیم

 جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه می دانیم ایران از نزدیک رویدادها را رصد و از حزب الله و حماس حمایت می کند، اعلام کرد: ما عمیقا نگران احتمال تشدید تنش ها در روزهای آینده در منطقه هستیم.

 

جنگ غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: روز یکشنبه شاهد افزایش حملات موشکی و پهپادی گروه‌های تحت حمایت ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه بودیم. ما عمیقاً نگران احتمال تشدید تنش در روزهای آینده هستیم.

 

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: به دستور جو بایدن رییس جمهور آمریکا، وزیر دفاع  به ارتش دستور داده است که اقدامات لازم را برای آمادگی انجام شود تا ما هم از نظر توانایی دفاع از نیروهای خود و هم پاسخ قاطع در صورت لزوم در موقعیت مناسب قرار داشته باشیم.

 

کربی تصریح کرد: ۲ ناو گروه جنگی  به منطقه هدایت شده  است و ما اکنون دفاع هوایی بیشتری را به پایگاه های هوایی آمریکا در منطقه می فرستیم. اکنون می دانیم که این گروه ها توسط سپاه پاسداران و حکومت ایران حمایت می شوند. ما می دانیم که ایران به حمایت از حماس و حزب الله ادامه می دهد.

 

این مقام کاخ سفید همچنین گفت: «ما می دانیم که ایران از نزدیک این رویدادها را رصد می کند و در برخی موارد، فعالانه این حملات را تسهیل می کند و افرادی که بخواهند از درگیری به نفع خود یا به نفع ایران سوء استفاده کنند، تحریک می کند. ما می دانیم که هدف ایران حفظ سطحی از انکار است، اما به آنها اجازه انجام این کار را نخواهیم داد.»

 

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: ما  هرگونه تهدیدی علیه منافع آمریکا در منطقه را با چالش مواجه خواهیم ساخت. ما هفته گذشته نشان دادیم که از توانایی‌های نظامی موجود برای حفاظت و دفاع از این منافع استفاده می کنیم و این قابلیت ها هر روز بیشتر و بهتر می شوند.

 

کربی ادامه داد: همانطور که بایدن گفته است، پیام ما به هر بازیگر متخاصمی که به دنبال تشدید یا گسترش این درگیری است بسیار ساده است: از انجام این کار دوری کنید.

 

این مقام کاخ سفید همچنین گفت: ما معتقدیم که  تعداد کمی از گروگان های آمریکایی در غزه هستند. آمریکا  خواهان خروج امن از غزه، به ویژه برای شهروندان آمریکایی است.

 

کربی افزود: کمک به نوار غزه باید پایدار باشد و این چیزی است که ما روی آن تمرکز می کنیم. ما به طور مداوم  در حال تلاش برای یافتن محل گروگان ها در غزه و آزادی آنها هستیم. حفظ فعالیت گذرگاه رفح و جریان کمک‌ها بدون دخالت آنها توسط حماس مهم است.

 

این مقام کاخ سفید با بیان اینکه ما از آغاز این درگیری ارتباط خود را با اسرائیلی ها حفظ کرده ایم، ادامه داد: ایالات متحده تعداد کمی از مشاوران نظامی خود را برای ارائه مشاوره به اسرائیل فرستاده است. ما از اسرائیلی‌ها با ارائه قابلیت‌هایی برای تعقیب حماس حمایت خواهیم کرد و چیزی به آنها دیکته نمی‌کنیم.

 

کربی افزود: هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کمک های امدادی به حماس وجود ندارد. ایالات متحده برای تامین منافع امنیت ملی آمریکا در منطقه به درستی عمل خواهد کرد. بایدن نمی خواهد شاهد گسترش درگیری باشد.

 

وی تاکید کرد: باز نگه داشتن گذرگاه رفح و ادامه دریافت کمک بدون هدایت آن به سمت حماس مهم است.

 

***

 

گالانت: مرحله بعدی جنگ غزه، حمله همزمان زمینی، هوایی و دریایی است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مطرح کردن تهدیدها توخالی گفت که ارتش این رژیم درحال تدارک یک حمله زمینی، هوایی و دریایی همزمان به نوار غزه است.

 

جنگ غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: مرحله بعدی جنگ، یک حمله همزمان زمینی، دریایی و هوایی خواهد بود.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت که حمله زمینی به غزه به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی مدعی شد که این حمله منجر به از بین رفتن حماس خواهد شد.

 

مقامات رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته بارها تهدید به آغاز حمله زمینی به نوار غزه کرده اند اما قادر به اجرایی کردن این تهدیدها نبوده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------