حماس مذاکرات تبادل اسراء را تعلیق کرد/ گوترش: از ایران خواستم بر حماس إعمال فشار کند



جنگ غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جنبش حماس امروز (یکشنبه) مذاکرات درمورد اسرای اسرائیلی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایسنا، یک مسئول آگاه فلسطینی در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که به دلیل اقداماتی که نیروهای اسرائیلی در مقابل بیمارستان الشفاء انجام می‌دهند، جنبش حماس مذاکرات اسرا را به حالت تعلیق درآورد.

 

گوترش: از ایران خواستم بر حماس إعمال فشار کند

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی.ان.ان» اعلام کرد که نمی‌توان جنبش حماس را بهانه‌ای برای مجازات دسته‌جمعی ملت فلسطین قرار داد. حمله هفتم اکتبر حماس به هیچ وجه مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه را توجیه نمی‌کند.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد به سی ان ان گفت: حفاظت لازم از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و سازمان ملل ۱۰۱ نفر از پرسنل خود را در جنگ غزه از دست داده است.

 

وی همچنین گفت که از ایران خواسته است تا به حماس فشار بیاورد تا اسیران را آزاد کند و از مداخله حزب الله لبنان در درگیری با «اسرائیل» جلوگیری کند.

 

گوترش همچنین نسبت به گسترش دامنه جنگ غزه در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: من بسیار نگران گسترش درگیری به لبنان و جاهای دیگر هستم.

 

اسرائیل در واکنش به حملات حزب‌الله مناطقی از لبنان را بمباران کرد

جنگنده های اسرائیلی در واکنش به حمله موشکی گروه حزب‌الله، مناطقی در جنوب لبنان را بمباران کردند.

 

در پی زخمی شدن شهروندان اسرائیل با موشک ضد تانک حزب‌الله در یک روستای واقع در ۸۰۰ متری مرز، ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور برخی زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف حمله قرار دادند.

 

پیشتر اسرائیل اعلام کرده بود موشک ضد تانک حزب‌الله چند کارمند اداره برق را در حین تعمیر خطوط برق، هدف قرار داده و زخمی کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------