تأخیر یک روزه در اجرای توافق مبادله اسرا و آتش‌بس موقت در غزه/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اربیل



آتش بس در غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که زمانی برای آغاز توقف درگیری ها در غزه مشخص نشده است اما انتظار داریم درگیری ها در ۲۴ ساعت آینده متوقف شود.

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز گفت: زمان تعیین شده‌ای برای آتش‌بس در غزه مشخص نشده و قطر آغاز آتش‌بس را اعلام می‌کند اما انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود.

 

مشاور امنیت ملی بایدن در عین حال افزود: قطر آغاز توقف درگیری ها را اعلام خواهد کرد. سالیوان همچنین ادعا کرد: بر اساس ارزیابی های آمریکا، سازمان‌های جنایتکار احتمالا در کنار برخی از گروه‌های شبه‌نظامی در غزه گروگان در اختیار دارند. تعدادی از گروگان ها نیز در اختیار حماس است.

 

وی مدعی شد: احتمالا حماس از آتش‌بس چهار روزه آتی برای سازماندهی مجدد استفاده خواهد کرد اما اسرائیل این هزینه را در مقابل «منافع انسانی پیوستن مجدد گروگان ها به خانواده‌هایشان» سنجیده است.

 

کاخ سفید نیز با استقبال از این توافق مدعی شد: از این توقف وقت برای ارائه کمک‌های بیشتر به فلسطینیان و انتقال آنها به مناطق امن استقبال می‌کنیم.

 

یک سخنگوی کاخ سفید گفت: توافق تبادل گروگان‌ها، نشانه دیگری از دیپلماسی دولت ایالات متحده آمریکا و عزم آن برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی به وطن است.

 

سخنگوی کاخ سفید گفت: بایدن به تلاش خود برای آزادی دیگر گروگان‌ها در غزه طی هفته‌های آینده ادامه خواهد داد و به طور منظم با سران اسرائیل، قطر و مصر برای پیشبرد گفت‌وگوی آزادی گروگان‌ها و رسیدن به توافق در ارتباط بود.

 

اسرائیل فرزند رئیس فراکسیون پارلمانی حزب الله را هدف قرار داد

العالم نوشت؛ حزب الله شهادت پنج عضو خود از جمله فرزند رئیس فراکسیون الوفاء در پارلمان لبنان را در حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در «بیت یاحون» واقع در جنوب این کشور تأیید کرد.

 

حزب الله لبنان با انتشار تصاویر و بیانیه‌هایی، شهادت پنج عضو خود (عباس محمد رعد، خلیل جواد شحیمی، أحمد حسن مصطفى، محمد حسن أحمد شری، بسام علی کنجو) در حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در «بیت حانون» را تایید کرد.

 

حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اربیل

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله پهپادی جدید به پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل را بر عهده گرفت.

 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود با اعلام اینکه «پهپاد به طور مستقیم به هدف مدنظر اصابت کرده است» تاکید کرد که این حمله در پاسخ به جنایت دشمن صهیونیستی در حق فرزندان ملت فلسطین در غزه صورت گرفته است.

 

تأخیر یک روزه در اجرای توافق مبادله اسرا و آتش‌بس موقت

«تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی بامداد پنجشنبه از به تعویق افتادن اجرای توافق با حماس به مدت ۲۴ ساعت خبر داد.

 

هانقبی در این‌باره گفت: «مذاکرات برای آزادی اسیران ما در حال پیشرفت است و همیشه ادامه دارد. شروع آزاد شدن‌ [اسرا] طبق توافق اولیه بین طرفین، و نه قبل از جمعه آغاز خواهد شد».

 

روزنامه «جروزالم پست» در توضیح دلیل این تعویق نوشتند: «برخلاف آنچه که امروز گفته و تصور شد، سندی باید امضا شود که قبلاً تصور می‌شد فقط اسرائیل به آمریکا و حماس در قبال قطر متعهد می‌شوند».

 

جروزالم‌پست اضافه کرد:‌«سند باید در ۲۴ ساعت آینده امضا شود و سپس روند اجرا خواهد شد. علاوه بر این، در حال حاضر هیچ قطعیتی وجود ندارد که رئیس موساد، که اکنون در قطر به سر می‌برد، نام‌های اولیه [گروگان‌ها] را دریافت کرده است».

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------