نتانیاهو: اسرائیل رهبران حماس را در این کشور ترور نخواهد کرد/ واکنش ترامپ به توافق تبادل اسرا



نتانیاهو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
به گفته یک منبع آگاه، نتانیاهو قبلا به موساد دستور داده بود تا مقامات ارشد حماس را ترور کند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، "ژرژ مالبرونو" روزنامه نگاری فرانسوی در روزنامه «فیگارو» به نقل از منابع خود نوشته است که بنیامین نتانیاهو، به قطر قول داده که اسرائیل علیه رهبران حماس ساکن قطر اقدامی انجام نخواهد داد. 

 

براساس گزارش این روزنامه فرانسوی، قطر از اسرائیل قول گرفته که موساد، در این کشور تروری انجام ندهد.

 

این در حالی است که به گفته منبع آگاه روزنامه فیگارو، نتانیاهو پیشتر به موساد دستور داده بود تا رهبران حماس را ترور کند. چهارشنبه گذشته، نتانیاهو به همراه یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در نشست خبری به صراحت اعلام کرد که به موساد دستور داده تا علیه رهبران حماس اقداماتی انجام دهد. نتانیاهو حتی مدعی شد که «در این توافق هیچ تعهدی مبنی بر عدم اقدام در زمان آتش‌بس علیه رهبران حماس وجود ندارد.»

 

واکنش ترامپ به توافق تبادل اسرا: این پایان خوبی ندارد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضمن انتقاد از توافقنامه تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی حماس در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: آیا توجه کرده‌اید که حماس افرادی را به سایر کشورها بازگردانده اما تاکنون یک آمریکایی هم به کشور بازنگشته است؟

 

او در ادامه با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: این اقدام یک دلیل بیشتر ندارد؛ برای کشور ما و رهبری ما احترام قائل نیستند. این دوره‌ای بسیار اندوهگین و سیاه برای آمریکاست.

 

ترامپ همچنین در پست جداگانه دیگری گفت: به دلیل درخواست‌های حماس، این توافقنامه پایان خوبی نخواهد داشت. اکنون حماس توافق بهتری برای گروگان‌ها (اسرای صهیونیستی) می‌خواهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------