کره شمالی قانون اساسی خود را برای تقویت توان هسته‌ای اصلاح کرد



کیم جونگ اون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کره شمالی خود را رسماً یک کشور اتمی نامید.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24، "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در نشست مجمع مردمی ایالتی که سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد، گفت: «سیاست نیروی هسته‌ای کره شمالی به عنوان قانون اساسی این کشور دائمی شده است، که هیچ کس اجازه ندارد آن را زیر پا بگذارد».

 

درحالیکه از سال 2006 در مجموع 6 آزمایش اتمی انجام داده، بالا رفتن تنش‌ها میان این کشور و کره جنوبی باعث شده تا آمریکایی‌ها به شدت نگران تکرار آخرین آزمایش یعنی در سال 2017 باشند.

 

یک سال پیش، مجمع مردمی کره شمالی قانونی را تصویب کرد که آن را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای اعلام کرد و کیم گفت که این وضعیت غیرقابل بازگشت است. آن قانون جدید همچنین اجازه استفاده پیشگیرانه از سلاح های هسته ای را می داد. اکنون، با کم رنگ شدن بیشتر امیدها برای خلع سلاح اتمی، مجمع با تصریح وضعیت سلاح های هسته ای در خود قانون اساسی فراتر از مصوبه سال گذشته رفته است.

 

رهبر کره شمالی در این باره گفت: «این یک رویداد تاریخی است که یک اهرم سیاسی قدرتمند برای تقویت قابل‌توجه قابلیت‌های دفاعی ملی ایجاد کرده است.»

 

گفتنی است کره شمالی تاکنون یک رشته آزمایش تسلیحات ممنوعه را در سال جاری انجام داده است که آخرین آزمایش شامل دو موشک بالستیک کوتاه برد در 13 سپتامبر بود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------