انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد



تحریم های انگلیس علیه روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه برگزاری انتخابات ساختگی در آنچه مناطق اشغالی اوکراین نامید، خبر داد.

به گزارش ایرنا، طبق این بیانیه ۱۱ تبعه و نهاد روس شامل کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC)، رئیس دولت منطقه خرسون و رئیس کمیسیون انتخابات این منطقه، به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس ادعا شده است که این تحریم‌ها «یک سال پس از تلاش غیرقانونی روسیه برای الحاق ۴ مناطق اوکراین از طریق برگزاری همه‌پرسی‌های جعلی و غیرقانونی صورت می‌گیرد. این همه پرسی‌ها که در قلمرو مستقل اوکراین و از طریق ارعاب با اسلحه برگزار، توسط سازمان ملل متحد در اکتبر ۲۰۲۲ رد شد.»

 

وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه یادشده ادعا کرده است که روسیه تلاش می‌کند تا فرهنگ و هویت مردم اوکراین را از طریق صدور اجباری گذرنامه های روسی، تحمیل قوانین و ارز این کشور نابود کند.

 

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در همین پیوند مدعی شد: «انتخابات ساختگی روسیه تلاشی شفاف و بیهوده برای مشروعیت بخشیدن به کنترل غیرقانونی این کشور بر سرزمین مستقل اوکراین است.» وی با بیان اینکه «بریتانیا هرگز ادعاهای روسیه در مورد الحاق خاک اوکراین را به رسمیت نمی شناسد» افزود که مناطق تحت تصرف روسیه، جز خاک اوکراین بشمار می‌روند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------