نتانیاهو: با جنگی علیه موجودیت خود روبه‌رو هستیم



نتانیاهو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: ما در نبردی علیه موجودیت خود هستیم و باید تا پایان آن را ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز(شنبه)در کنفرانسی خبری گفت: ما در جنگی علیه موجودیت خود هستیم و باید تا پایان آن را ادامه دهیم.

 

نتانیاهو اظهار داشت: ما در جبالیا و الشجاعیه در نبردهای شدیدی شرکت داریم که طی آن برخی نیروهای خود را از دست دادیم.

 

وی مدعی شد: فشار نظامی به منظور بازگرداندن گروگان‌ها و پیروزی در جنگ لازم است.نتانیاهو همچنین ادعا کرد که نوار غزه خلع سلاح خواهد شد و بعد از نابودی حماس، این نوار تحت کنترل رژیم اسرائیل قرار خواهد گرفت.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: توافق اسلو اشتباه مرگباری بود و ما اشتباه اسلو را تکرار نخواهیم کرد و بار دیگر اجازه ایجاد فضایی را نخواهیم داد که در آن مردم فلسطین طبق فرهنگ نابودی اسرائیل تربیت شوند.

 

وی تاکید کرد، حماس شروط بسیاری دارد از جمله توقف جنگ  و تشکیلات خودگردان همچنان محکوم کردن آنچه در هفتم اکتبر رخ داد را رد می‌کند.

 

به نقل از الجزیره، نتانیاهو اظهار داشت: با طرف آمریکایی اختلاف نظر وجود دارد و من به آنها گفتم که فلسطینی‌ها نمی‌توانند حاکمیت کاملی داشته باشند و من رویکردم را تغییر نخواهم داد.

 

نتانیاهو تصریح کرد: ما به جزئیات مذاکرات نخواهیم پرداخت اما موضع خود را در رویارویی با دشمن با خون و آتش بیشتر تقویت می‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم برای حزب الله در شمال بازدارندگی ایجاد کنیم یا از طریق فرایند سیاسی و یا با ابزارهای دیگر. ما تا پیش از تحقق اهدافمان و بازگرداندن گروگان‌ها جنگ را متوقف نخواهیم کرد و نیروهایمان را از غزه خارج نمی‌کنیم .

 

وی گفت، با مصر و قطر درباره مذاکرات آزادی گروگان‌ها در تماس است.

 

نتانیاهو تصریح کرد: نمی توان از تفتیش و بازرسی کامیون‌های حامل کمک‌ها چشم پوشی کرد و ما گذرگاه کرم ابوسالم را برای این منظور موقتا خواهیم گشود.

 

در همین راستا، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ما به حزب الله توضیح دادیم که آنچه در غزه رخ می‌دهد ممکن است در بیروت هم رخ دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------