آمریکا یک فرد «مرتبط با حزب الله» را به اتهام بمب‌گذاری در مرکز یهودیان آرژانتین تحت تعقیب قرار داد



بمب گذاری آرژانتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دادستان‌های فدرال در ایالات متحده آمریکا علیه فردی که گفته می‌شود با حزب الله در ارتباط است و مظنون به یاری رساندن در سازماندهی بمب گذاری سال ۱۹۹۴ در مرکز یهودیان در آرژانتین است اعلام جرم کردند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از یورونیوز، حمله به «مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین» معروف به «ساختمان آمیا» در بوئنوس آیرس بدترین اقدام «تروریستی» در تاریخ آرژانتین تلقی می‌شود. انفجار در ساختمان آمیا منجر به کشته شدن ۸۵ نفر شد.

 

در متن کیفرخواست آمده است که «ساموئل سلمان الرضا»، شهروند ۵۸ ساله دو تابعیتی لبنانی-کلمبیایی، ظاهرا نقشی کلیدی در حزب‌الله داشته و ده‌ها سال است که برخی «عملیات تروریستی» را رهبری کرده است. علاوه بر این، گفته می‌شود که او استخدام و آموزش نیروهای عملیاتی را تسهیل کرده و آنها را در مکان‌هایی از جمله تایلند، پاناما و پرو مستقر می‌کرده تا بتوانند در برنامه ریزی حملات و انباشت مواد منفجره و مواد شیمیایی مانند نیترات آمونیوم کمک کنند.

 

این کیفرخواست در نیویورک تنظیم شده است، در حالیکه گمان می‌رود آقای الرضا همچنان در لبنان آزاد است و احتمال دستگیری یا تحویل او به مقامات آمریکایی بسیار کم است. اما از آنجایی که ایالات متحده حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داده است، دادستان‌های فدرال در این کشور این اختیار را دارند که اعضای این گروه را برای برخی جرایم متهم کنند، حتی اگر این موارد در این کشور روی نداده باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------