اسرائیل: تقریبا «کنترل کامل عملیاتی» در شمال غزه را در دست داریم



جنگ در غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
اسرائیل مدعی تسلط کامل بر روی شمال غزه شد.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، گزارش‌ها در روز شنبه ۲ دی، تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای افزایش کمک‌رسانی به غزه، حاکی از شدت گرفتن درگیری‌ها میان اسرائیل و  حماس در نوار غزه بوده است.

 

نیروهای اسرائیلی به‌دنبال دستیابی به هدف موقتی خود یعنی کنترل کامل شمال غزه هستند.

 

دود غلیظی بر فراز شهر شمالی «جبالیه»، که همچنین محل استقرار بزرگترین اردوگاه آوارگان غزه است، دیده می‌شود. به گفته ساکنان، بمباران هوایی و گلوله‌باران تانک‌های اسرائیلی ادامه دارد، و آنها به سمت مرکز شهر در حرکت هستند.

 

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، اعلام کردند که پس از استفاده مجدد از دو موشک منفجر نشده که پیشتر توسط اسرائیل شلیک شده بود، پنج تانک اسرائیلی را در این منطقه منهدم کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از خدمه آنها شد. رویترز نمی‌تواند به طور مستقل این خبر تأیید کند.

 

سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل روز جمعه گفت که نیروهای این کشور «تقریبا کنترل کامل عملیاتی» در شمال غزه را در دست دارند و برای گسترش عملیات و تهاجم زمینی به مناطق دیگر با تمرکز بر جنوب غزه آماده می‌شوند.

 

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که در جریان یک عملیات مشترک در منطقه «عیسی» در شهر غزه، «ده‌ها نفر» را در ساختمانی که به‌عنوان مقر حماس در شمال غزه استفاده می‌شد، به شهادت رسانده. ارتش اسرائیل همچنین با انتشار ویدئویی، بخشی از تونل‌های کشف شده حماس در منطقه عیسی را نشان داد.

 

اسرائیل این گروه را به حفر تونل‌ها و دیگر زیرساخت‌های نظامی در میان غیرنظامیان متهم می‌کند. اما حماس این اتهام را رد کرده است.

 

به گفته وزارت بهداشت فلسطینی، نزدیک به ۲۰ هزار تن در جریان درگیری‌های اخیر به شهادت رسیده اند، و گمان می‌رود که هزاران جسد نیز زیر آوار باشد. تقریباً تمام ۲.۳ میلیون ساکن غزه آواره شدند.

 

اسرائیل می گوید که ۱۴۰ تن از سربازانش از آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه کشته شدند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------