کیم جونگ اون خواستار افزایش آمادگی جنگ شد



کیم جونگ اون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رهبر کره شمالی در پی افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره توسط آمریکا خواستار تسریع آمادگی نظامی برای جنگ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز پنجشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور از مقامات پیونگ یانگ خواسته است که آمادگی‌ها برای جنگ، از جمله برنامه هسته‌ای این کشور را تسریع بخشند.

 

براساس گزارش الجزیره، این دستورالعمل‌ها یک هفته پس از هشدار کیم در مورد آمادگی پیونگ یانگ برای استفاده از زرادخانه هسته‌ای خود در صورت تحریک شدن با سلاح هسته‌ای ارائه می‌شود.

 

 رهبر کره شمالی همچنین در نشست حزب حاکم کارگران گفت که کشورش همکاری استراتژیک خود را با کشور‌های «مستقل و ضد امپریالیستی» گسترش خواهد داد.

 

 کره شمالی در تلاش است روابط خود را با کشور‌ها از جمله روسیه گسترش دهد. از سوی دیگر واشنگتن پیونگ یانگ را متهم می‌کند که تجهیزات نظامی مسکو را که در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند، تامین می‌کند.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی در پیونگ یانگ گزارش داد که کیم از حزب خود خواسته است تا سرعت آماده سازی جنگ را در زمینه‌های مختلف از جمله برنامه هسته‌ای و دفاع غیرنظامی افزایش دهد. وی همچنین تاکید کرد که وضعیت نظامی در شبه جزیره کره به دلیل رویارویی با اقدامات بی‌سابقه  واشنگتن به وضعیت حاد تبدیل شده است.

 

آمریکا به همراه ژاپن، کره جنوبی و سایر متحدان خود در حال تلاش برای انتقال عناصر استراتژیک خود به جنوب شبه جزیره کره و صحبت در مورد احتمال استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در این شبه جزیره هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------