انجام بزرگترین تبادل اسیران جنگی اوکراین و روسیه؛ 230 مرد و زن اوکراینی آزاد شدند



درگیری روسیه و اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
اوکراین و روسیه امروز (چهارشنبه) در بزرگترین مبادله اسیران جنگ دو کشور اعلام کردند که ۴۷۸ اسیر در این مبادله آزاد شدند و به کشورشان بازگشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «در نتیجه مذاکراتی پیچیده با میانجیگری امارات متحده عربی، اوکراین ۲۴۸ نظامی روس را تحویل داده است.»

 

کی‌یف نیز اعلام کرد که روسیه ۲۳۰ نفر از جمله ۲۲۴ سرباز و ۶ غیرنظامی را آزاد کرده است.

 

بر اساس این گزارش، مرکز هماهنگی اسرای اوکراین نیز به طور مختصر و بدون اینکه جزئیاتی ارائه کند، به نقش امارات در این تبادل اذعان کرد.

 

روسیه و اوکراین در جریان جنگی که اکنون ۲۳ ماه از آن می‌گذرد، چندین مرحله شماری از اسرای جنگی خود را مبادله کرده‌اند.

 

با این وجود "رویترز" در گزارش خود عنوان می‌کند که «تعداد این مبادلات در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و آخرین مورد در اوایل آگوست (مرداد/شهریور) صورت گرفت.»

 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

 

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------