حمله به کشتی آمریکایی در سواحل یمن/ پنتاگون: به دنبال جنگ با یمن نیستیم



حمله به کشتی آمریکایی در سواحل یمن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
شبکه الجزیره مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن یک کشتی آمریکایی را در نزدیکی سواحل المکلا در شرق این کشور هدف قرار دادند.

به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمن خبر داد که نیروهای انصارالله، یک کشتی متعلق به آمریکا را در نزدیکی سواحل المکلا در شرق این کشور هدف قرار داده‌اند.

 

جنبش انصارالله هنوز رسما این حمله را تأیید نکرده است. سازمان تجارت دریایی انگلیس دقایقی پیش خبر داد که گزارشی درباره وقوع یک حادثه در 85 مایلی، جنوب بندر الشحر استان حضرموت دریافت کرده است.

 

در واکنش به حملات بامداد امروز آمریکا و انگلیس به استانهای مختلف یمن، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله امشب تأکید کرد که تداوم این حملات، «مانع از ادامه حمایتهای ما از مردم فلسطین و غزه نخواهد شد».

 

آمریکا حمله به کشتی‌ خود را تأیید کرد

یک مسئول آمریکایی در گفت‌‌وگو با شبکه الجزیره حمله به کشتی آمریکایی با پرچم جزایر مارشال در آب‌های خلیج عدن را تأیید کرد.

 

پنتاگون: به دنبال جنگ با یمن نیستیم

ایرنا نوشت: سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای به تشریح جزئیات دور پنجم حملات نظامیان آمریکایی بر علیه انصارالله یمن پرداخت اما در عین حال ادعا کرد که ما به دنبال جنگ با آنها نیستیم.

 

سینگ با این ادعا که نیروهای انصارالله یمن به پرتاب موشک‌های کروز یا ضد کشتی به سمت کشتی‌های تجاری و دریانوردان بی گناه اقدام می‌کنند، مدعی شد: کاری که ما به اتفاق شرکای خود در حال انجام آن هستیم و حملات ما به انصارالله یمن از جمله هدف قرار دادن موشک‌های ضد کشتی آنها در روز پنجشنبه صرفاً جنبه دفاعی دارد.

 

این اظهارات سخنگوی پنتاگون در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) با اذعان به ناتوانی محور ضد انصارالله یمن به رهبری واشنگتن و عدم موفقیت آنها برای متوقف کردن حملات در دریای سرخ برغم حملات نظامی گفت که حملات آمریکا علیه انصارالله یمن ادامه خواهد داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------