آمریکا در واکنش به حکم دادگاه لاهه: نشانه ای از ارتکاب اسرائیل به نسل‌کشی نداریم



جان کربی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به حکم دادگاه لاهه ادعا کرد: ما هیچ نشانه ای نداریم که اسرائیل مرتکب نسل کشی شده است.

به گزارش ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در ادامه حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل افزود: ما هیچ نشانه ای نداریم که اسرائیل عمدا در تلاش برای نابودی مردم غزه است. مدارک ما ادعای قصد یا اقدام نسل کشی را تایید نمی کند.

 

کربی در عین حال ادعا کرد: معتقد نیستم که اختلاف نظر ما در مورد اسرائیل "به روابط دوجانبه با آفریقای جنوبی آسیب دائمی وارد می کند." دادگاه لاهه، اسرائیل را در مورد نسل کشی مجرم ندانست." من فکر می کنم حکم دادگاه با بسیاری از مواضع ما مطابقت دارد. اسرائیل حق دارد اقدام کند... آنها موظفند تلفات غیرنظامیان را به حداقل برسانند."

 

این سخنگوی دولت بایدن در عین حال با تاکید بر اینکه "ما به حمایت از اسرائیل ادامه خواهیم داد" ادعا کرد: ما همچنان می‌توانیم از اسرائیل بخواهیم که مراقب تر و دقیق‌تر باشد و معتقدیم رویکرد ما برای کمک به اسرائیل و کمک به مردم غزه موثر بوده است.

 

 دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴  حکم ویژه خود در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------