پسر بایدن اتهامات مربوط به نگهداری غیرقانونی سلاح را رد کرد



پسر بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
پسر رئیس جمهور آمریکا در ضمن حضورش در دادگاهی در ایالت «دلاوِر» اتهامات علیه خود مبنی بر خرید و نگهداری غیرقانونی اسلحه را رد کرد.

به گزارش فارس، «هانتر بایدن»، پسر رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه روز سه شنبه برای رسیدگی به اتهامات مربوط به خرید و نگهداری غیرقانونی اسلحه در دادگاه ایالت دلاور حاضر شد، اتهامات خود را رد و نسبت به آنها اظهار بی‌گناهی کرد.

 

این دادگاه در شرایطی برگزار شد که وی با سه فقره اتهام مربوط به خرید یک اسلحه کلت کالیبر ۳۸ در سال ۲۰۱۸ مواجه شده است.

 

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، هانتر بایدن 53 ساله روز سه شنبه در حالی وارد دادگاه فدرال شهر زادگاهش، «ویلمینگتون» در ایالت دلاوِر، شد که هیچ صحبتی با هیچ یک از خبرنگاران حاضر در آنجا نکرد.

 

هانتر بایدن هر چند نسبت به اتهاماتش از بابت تملک غیرقانونی سلاح کلت خریداری شده در سال 2018  اظهار بی‌گناهی کرد، پیشتر اذعان کرده بود که در زمان خرید این سلاح شدیدا به مواد مخدر اعتیاد داشته و به سختی می توانست زندگی‌اش را کنترل کند.

 

پسر جو بایدن متهم است که در زمان پر کردن فرم‌های ضروری برای خرید سلاح گرم، به دروغ گفته بود که مواد مخدر مصرف نمی‌کند و به شکل غیرقانونی مالک سلاح گرم بوده است.

 

پیش از این وکیل هانتر بایدن از قاضی دادگاه خواسته بود اجازه دهد، موکلش که در کالیفرنیا زندگی می‌کند از طریق ویدئوکنفرانس اظهاراتش را در دادگاه مطرح کند و حضور فیزیکی نداشته باشد، با این حال این درخواست از سوی قاضی «کریستوفر برک» رد شد. برک در حکم خود نوشته است: متهم نباید به هیچ عنوان در این مورد مشمول امتیاز خاصی شود. 

 

پسر جو بایدن هم اکنون درگیر پرونده‌های حقوقی متعددی شده و از جمله از سوی سیاستمداران جمهوریخواه به دست داشتن در فعالیت‌های تجاری مفسدانه در چین و اوکراین متهم شده است.

 

این پرونده‌های قضایی هانتر بایدن مضاف بر پرونده‌های قضایی پدرش که به دنبال دومین نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات 2024 است، شده و کارزار انتخاباتی او را تحت تاثیر قرار داده است.

 

جمهوریخواهان آمریکا تحقیقاتی را در کنگره برای استیضاح جو بایدن به اتهام دسیسه‌چینی مجرمانه خانواده بایدن به جریان انداخته اند.

 

«کارین ژان پی‌یر»، سخنگوی کاخ سفید در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره دادگاهی شدن هانتر بایدن با خودداری از اظهار نظر درباره تحقیقات علیه وی گفت: «رئیس جمهور آمریکا عاشق پسرش است. او به حمایت از پسرش همچنان که زندگی‌اش را بازسازی می‌کند ادامه خواهد داد. من درباره هیچ گفتگویی خصوصی که رئیس جمههور با هر عضو خانواده اش داشته صحبتی نمی‌کنم چون یک امر خصوصی است.»

 

هانتر بایدن در ماه ژوئیه با «دیوید ویس»، یک دادستان فدرال آمریکا توافق کرده بود که اتهاماتش در زمینه مالکیت غیرقانونی سلاح در ازای اعتراف به دو اتهام مالیاتی و اجتناب از حبس پاک شوند اما این توافق به شکست انجامید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------