آمریکا: ۲۳۰ هدف را در یمن نابود کردیم/ سنتکام: ۵ پهپاد تهاجمی نیروهای یمنی را هدف قرار دادیم



حمله آمریکا به یمن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سنتکام به جزئیات مقابله با حمله پهپادهای یمنی در روز گذشته پرداخت.

به گزارش مهر، فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری مجازی خود در شبکه ایکس به جزئیات مقابله با حمله پهپادهای یمنی پرداخت.

 

در بیانیه سنتکام که مربوط به عملیات روز گذشته است، آمده است: «در ۲۷ فوریه، بین ساعت ۲۱:۵۰. و ساعت ۲۲:۵۵ (به وقت صنعا)، هواپیماهای آمریکایی و یک کشتی جنگی ائتلاف، پنج هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) تهاجمی نیروهای یمنی را در دریای سرخ سرنگون کردند.»

 

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: «نیروهای سنتکام این پهپادها را که از مناطقی در یمن بلند شده بودند، شناسایی کردند و مشخص کردند که آنها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های ائتلاف در منطقه هستند. این اقدامات از آزادی ناوبری محافظت می‌کند و آب‌های بین المللی را برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری ایالات متحده ایمن تر و ایمن تر می‌کند.»

 

سنتکام جزئیات بیشتری از این عملیات را تشریح نکرد.

 

آمریکا: ۲۳۰ هدف را در یمن نابود کردیم

معاون وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور به همراه انگلیس از ۲۱ دی ماه (زمان تصویب قطعنامه آمریکا علیه یمن در شورای امنیت) تاکنون 230 هدف را در یمن در واکنش به عملیات‌های ارتش این کشور منهدم کرده است.

 

حمله یمن به یک کشتی تجاری یونانی

رسانه های غربی بامداد امروز چهارشنبه از وقوع حادثه دریایی در منطقه نزدیک به منطقه ساحلی الحُدیده یمن خبر می‌دهند.

 

بنا به این گزارش‌ها یک کشتی باری که با پرچم جزایر مارش حرکت می‌کرد، در 63 مایلی (حدود 100 کیلومتری) ساحل الحدیده هدف قرار گرفته است.

 

شبکه المیادین لبنان گزارش داد که کشتی فلّه‌بر در نزدیکی آب‌های ساحلی یمن از رؤیت موشکی خبر داده که در نزدیکی آن اصابت کرده است.

 

این کشتی متعلق به یونان بوده و با پرچم جزایر مارشال در حال تردد بوده است. بنا به اعلام شرکت امنیت دریایی «امبری»، هنگام وقوع این حادثه، کشتی حامل مواد شیمیایی امارات در نزدیکی این کشتی بوده است.

 

این حاثه حدود یک ساعت بعد از آن اتفاق افتاده است که منابع خبری در یمن از تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به جزیره لبوان در شمال غربی استان الحدیده واقع در ساحل دریای سرخ در غرب یمن خبر داده‌اند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------