۴۲ شرکت چینی به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند/ اخراج دو دیپلمات روس از آمریکا



آمریکا روسیه چین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا ۴۲ شرکت چینی را به دلیل حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین به فهرست تجاری افزود.

به گزارش ایرنا، وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه به وقت محلی برابر با ۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۴ مهرماه جاری اعلام کرد که ۴۲ شرکت چینی را به دلیل حمایت از پایگاه نظامی و صنعتی دفاعی روسیه در فهرست کنترل صادرات قرار داده است.

 

وزارت بازرگانی آمریکا افزود: شرکت هایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند، مدارهای برقی با منشاء آمریکا را به شرکت‌های روسی مرتبط با بخش دفاعی روسیه عرضه می کردند.

 

آمریکا افزود که هفت نهاد دیگر را نیز از فنلاند، آلمان، هند، ترکیه، امارات و انگلیس به دلیل حمایت از صنایع نظامی روسیه به فهرست سیاه اضافه خواهد کرد.

 

آمریکا دو دیپلمات روس را اخراج کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: در پاسخ به اقدام کاذب فدراسیون روسیه در اخراج دو دیپلمات سفارت آمریکا در مسکو، وزارت خارجه آمریکا با اعلام دو مقام سفارت روسیه در ایالات متحده به عنوان عنصر نامطلوب اقدام به تلافی‌جویی می‌کند.

 

روسیه در تاریخ ۱۴ سپتامبر، جفری سلین و دیوید برنستین، دو کارمند سفارت آمریکا در مسکو را عنصر نامطلوب خواند و به آنان دستور داد طی هفت روز از این کشور خارج شوند.

 

وزارت خارجه روسیه در رابطه با اخراج این دو کارمند سفارت آمریکا گفته بود که آنان به دلیل حفظ ارتباط با رابرت شونوف - شهروند روسی که برای کسب منافع مالی به همکاری سری با کشورهای خارجی در جهت آسیب رساندن به امنیت ملی فدراسیون روسیه متهم شده - اقدامی غیرقانونی انجام داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------