انتقاد جمهوری‌خواهان کنگره از «بی‌برنامگی» بایدن در حمایت از اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
چند تن از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن از ناتوانی او در توضیح اینکه کمک‌های ارسالی به کی‌یف دقیقاً چطور به پیروزی اوکراین بر روسیه منجر می‌شود، انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، مایکل مک‌کال، عضو مجلس نمایندگان آمریکا و جیم ریش، سناتور آمریکایی که هر دو از حزب جمهوری‌خواه هستند، در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور نوشتند: اینکه بگویید «تا هر وقت که لازم باشد از اوکراین حمایت می‌کنیم»، استراتژی نیست!

 

آن‌ها از ناتوانی دولت بایدن در ارائه استراتژی مشخصی که در آن نحوه پیروزی اوکراین بر روسیه با کمک حمایت‌های آمریکا شرح داده شده باشد، انتقاد کردند.

 

به نظر می‌رسد این نامه با هدف بازنگری در درخواست‌های جمهوری‌خواهان آمریکا برای پایان دادن به جنگ اوکراین نوشته شده است؛ جنگی که بر اساس نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر، حمایت مردم آمریکا از تأمین مالی و تسلیحاتی آن کاهش یافته است.

 

دیگر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا معتقد هستند که جو بایدن بیش از حد به کی‌یف کمک می‌کند؛ اما مایکل مک‌کال و جیم ریش که هر یک در مجلس متبوع خود ریاست کمیته سیاست خارجه را بر عهده دارند، در این نامه اظهار کردند که کاخ سفید «عامدانه» سرعت کمک به اوکراین را کم کرده و عملاً به اندازه‌ای به اوکراین سلاح می‌فرستد که کی‌یف نتواند روسیه را شکست دهد.

 

این قانون‌گذاران درحالی از تعلل «عامدانه» واشنگتن در ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین سخن می‌گویند که به اذعان مقامات غربی، انبارهای مهمات غرب به شکل چشمگیری تخلیه شده و صنایع تسلیحاتی کشورهای غربی هم از ظرفیت تولید کافی برای جایگزینی سریع این مهمات و تسلیحات برخوردار نیستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------