جدال لفظی بایدن و ترامپ بر سر کارزار انتخاباتی خود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
پیمان عبدغیور، استاد دانشگاه و وکیل دادگستری: در گزارش بازداشت ۱۲ نفر در بازار رشت آمده؛ «این افراد با‌ رقص در بازار، موجب جریحه‌دار شدن عفت‌ عمومی شده‌‌اند»؛ درحالی‌که در قوانین و مقررات موجود به طور صریح و روشن مفهوم عفت عمومی تعریف نشده که بتوان این موضوع را از مصادیق عفت عمومی دانسته و افعال این افراد را موجب جریحه‌‌دار شدن آن تلقی و بواسطه آن حکم به مجازات آنها صادر کرد

جو بایدن در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا و همزمان با سومین سالگرد حمله طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ سخنرانی می‌کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت:«این که آیا داشتن نظام دمکراسی همچنان هدف مقدس آمریکا است یا خیر، مهم‌ترین و فوری‌ترین پرسش برهه زمانی کنونی است و انتخابات ۲۰۲۴ دقیقاً به این موضوع مربوط می‌شود.»

 

جو بایدن تصریح کرد:«انتخاب روشن است: کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ برای شخص خودش است و نه آمریکا و نه شما.»

 

او تاکید کرد: «کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ درگیر گذشته است، نه آینده. او حاضر است دموکراسی ما را قربانی کند تا خود را به قدرت برساند.»

 

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که در ایالات متحده رهبران «به قدرت» نمی‌چسبند و با «کمال میل قدرت را واگذارمی‌کنند.»

 

جو بایدن همچنین از رویکرد دونالد ترامپ در قبال حوادث ششم ژانویه و خشونت‌های آن انتقاد کرد.

 

ششم ژانویه ۲۰۲۱، همزمان با آغاز نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان برای تایید آرای کالج انتخاباتی، گروهی از هواداران دونالد ترامپ پس از سخنرانی او به ساختمان کنگره حمله کردند و با نیروهای پلیس محافظ ساختمان درگیر شدند. در جریان آن حمله پنج نفر کشته و بیش از صد مامور پلیس مجروح شدند.

 

واکنش ترامپ

 

دونالد ترامپ نیز در سخنرانی خود در سیوسنتر ایالت آیوا در همین روز در واکنش به اظهارات جو بایدن گفت که کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا «رقت‌انگیز و هراس‌افکنانه» است.

 

او همچنین گفت که جو بایدن در کارنامه خود رکوردار «ضعف، بی کفایتی، فساد و شکست است.»

 

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که جو بایدن فقط در مورد مسئله دموکراسی به او حمله می‌کند، زیرا نمی‌تواند در موضوعات دیگر مانند پناهجویان و تورم با او رقابت کند.

 

دونالد ترامپ در ادامه برنامه خود را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ تشریح کرد.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوامبر سال ۲۰۲۴ سال برگزار می‌شود و دونالد ترامپ هم اکنون در نظر سنجی‌ها نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------