ترامپ روسیه را متهم به سرقت اطلاعات موشکی آمریکا کرد



 دونالد ترامپ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، روسیه را متهم کرد که اطلاعاتی مربوط به یک موشک فوق پیشرفته آمریکا را به سرقت برده است. 

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، روسیه را متهم کرد که اطلاعاتی مربوط به یک موشک فوق پیشرفته را پیش از ساخت یکی از آن در آمریکا، به سرقت برده است.

 

وی در جمع هوادارانش در نیوهمپشایر اظهار کرد می دانید روسیه یک موشک فوق پیشرفته را دزدیده است، موشکی که بسیار سریع پرواز می کند. آنها این کار را در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما انجام داده‌اند. آنها طرح های طبقه بندی شده آن را به سرقت برده و آن را ساخته‌اند.

 

این در حالی است که طی سه سال گذشته، مقامات پنتاگون بارها تایید کردند که آمریکا در زمینه گسترش تسلیحات هایپرسونیک، پشت سر و عقب تر از روسیه و چین است. در دسامبر سال ۲۰۲۰، نیز مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا اظهار کرد واشنگتن در تلاش برای جبران عقب ماندگی خود در زمینه این نوع تسلیحات در مقایسه با روسیه و چین است.

 

در همین حال آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) سال گذشته از آزمایش موفقیت‌آمیز دو فروند موشک هایپرسونیک ساخت شرکت لاکهید مارتین خبر داد.

 

موشک‌های هایپرسونیک در فضای بالایی جو و با سرعتی ۵ برابر سرعت صوت یا ۶۲۰۰ کیلومتر در هر ساعت حرکت می‌کنند.

 

وزارت دفاع آمریکا پس از ابراز نگرانی نمایندگان کنگره از پیشرفت چین و روسیه در زمینه برنامه های موشکی، تمرکز خود را بر روی تقویت هر چه بیشتر این سلاح ها قرار داده است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------