رئیس‌جمهور کره‌جنوبی: کره‌شمالی در جنگ اوکراین و خاورمیانه دخالت دارد



رئیس‌جمهور کره‌جنوبی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور کره‌جنوبی گفت: کره‌شمالی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در جنگ روسیه-اوکراین و درگیری‌های جاری در غرب آسیا دست دارد. 

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس‌جمهور کره‌جنوبی ادعا کرد، کره‌شمالی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در جنگ روسیه-اوکراین و درگیری‌های جاری در غرب آسیا دست دارد.

 

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی روز یکشنبه «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «چارلز کیو. براون» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را به کاخ ریاست‌جمهوری در سئول دعوت کرد.

 

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، رئیس‌جمهور یون همچنین بر اهمیت موضع دفاعی ترکیبی متحدان نسبت به مقابله با تحرکات کره‌شمالی تاکید کرد.

 

وی در ادامه مدعی شد: جنگ روسیه و اوکراین و درگیری حماس و اسرائیل به طور مستقیم و غیرمستقیم ارتباطی با کره‌شمالی دارد.

 

لوید آستین به نوبه خود طی این دیدار بر تعهد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به تقویت ائتلاف کره‌جنوبی و آمریکا تاکید کرد.

 

علاوه بر این، وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد، در پنجاه و پنجمین «نشست مشورتی امنیتی» در سئول، «شین وون-سیک» وزیر دفاع کره‌جنوبی و «لوید آستین» همتای آمریکایی‌اش یک توافقنامه دوجانبه امنیتی را تحت عنوان «استراتژی بازدارندگی متناسب» برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ به دنبال سومین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی بازنگری کردند.

 

یونهاپ به نقل از وزارت دفاع کره‌جنوبی می‌نویسد: این بازنگری ضروری بوده است زیرا استراتژی کنونی به اندازه کافی نمی‌توانست با پیشروی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی مقابله کند.

 

البته این وزارتخانه اعلام نکرده که این بازنگری شامل چه مواردی شده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------