سلاح کره شمالی در دست نیروهای حماس (+ عکس)



 هشدار ارتش کره جنوبی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
هشدار ارتش کره جنوبی: کره شمالی ممکن است در حملات علیه همسایه جنوبی از تاکتیک های حماس علیه اسرائیل مثل غافلگیری استفاده کند. 

سازمان اطلاعات امنیت کره جنوبی اعلام کرد سلاح کشف شده در مراکز حماس در غزه، ساخت کره شمالی است.

 

به گزارش عصرایران، سازمان اطلاعات و امنیت کره جنوبی امروز دوشنبه استفاده حماس از سلاح ساخت کره شمالی در جنگ با اسرائیل را تایید کرد. این در حالی است که کره شمالی بارها فروش سلاح به حماس را تکذیب کرده است.

 خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) این خبر را منتشر کرده است.

 

قبل از این شبکه "صدای امریکا" با انتشار گزارش و عکس هایی نوشت نیروهای حماس از اسلحه "اف 7 "ساخت کره شمالی استفاده می کنند. بر روی این اسلحه حروف و کلمات کره ایی دیده می شود.

 

این اسلحه شبیه آر پی جی است.

 

سازمان اطلاعات امنیت کره جنوبی می گوید این اسلحه کشف شده نزد حماس ساخت کره شمالی است. عکس : توییت خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ)

 

 هشدار ارتش کره جنوبی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

سازمان اطلاعات امنیت کره جنوبی در پاسخ به سوال خبرگزاری این کشور درباره این گزارش گفت :‌ بررسی ما گزارش صدای آمریکا، را تایید می کند.

 

سازمان اطلاعات امنیت کره جنوبی ادامه داد گلوله این سلاح ساخت کره شمالی است. قطعات این اسلحه ترکیب می شود. در این شرایط به دلیل نیاز به حفط منبع اطلاعات و رعایت روابط دیپلماتیک، از بیان جزئیات بیشتر خودداری می کنیم.

 

ارتش کره جنوبی هم قبل از این گفته بود به نظر می رسد  کره شمالی و حماس در زمینه معامله سلاح و دیگر زمینه های نظامی ارتباط دارند. همچنین ممکن است کره شمالی در حمله علیه همسایه جنوبی از تاکتیک های نظامی مشابه حماس علیه اسرائیل یعنی حملات غافلگیرکننده، استفاده کند.

 

کره شمالی همیشه همسایه جنوبی را به حمله و اشغال خاک آن تهدید می کند.

ارتش کره شمالی هم تمرین های نظامی را در نزدیکی مرز کره جنوبی برگزار می کند. همیشه احتمال آغاز جنگ میان دو طرف وجود دارد. ارتش امریکا برای حمایت از کره جنوبی در برابر همسایه شمالی،‌در خاک کره جنوبی پایگاه نظامی دارد.

 

کره جنوبی و شمالی در وضعیت نه جنگ و نه صلح هستند. این دو کشور یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند و خود را مالک کل شبه جزیره کره می دانند.

 

 هشدار ارتش کره جنوبی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

یک مقام نظامی کره جنوبی هم گفت اسلحه موشک انداز اف -7 نوعی از موشک های شدید انفجار و نام دیگری برای اسلحه آر پی جی 7 است که کره شمالی آن را تولید می کند.

 

کره شمالی قبل از این، استفاده حماس از سلاح تولیدی این کشور در حملات علیه اسرائیل را رد کرد و این ادعا را "بی اساس و نادرست" دانست. کره شمالی در این زمینه، امریکا را به "ترکیب اتهامات دروغ علیه پیونگ یانگ" متهم کرده بود.

 

ارتش اسرائیل از 7 اکتبر / 15 مهر، جنگ علیه غزه و حماس را آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد. این جنگ، بیش از 22 هزار کشته به جای گذاشته است. جنگ اسرائیل علیه غزه بعد از حمله  غافلگیرکننده حماس به اسرائیل در 7 اکتبر اغاز شد. این حمله 1200 کشته در اسرائیل داشت و نیروهای حماس 220 اسیر گرفتند.

 

فیلم های منتشر شده از جنگ غزه نشان می دهد نیروهای حماس در شلیک به سمت تانک ها و خودروهای نظامی اسرائیل در غزه ، از اسلحه شبیه آر پی جی یعنی "اف 7" استفاده می کنند.

 

قبل از این خبرهایی هم درباره کشف سلاح تولید چین در مراکز حماس در غزه منتشر شده بود.

 

دولت امریکا قبل از این کره شمالی را متهم کرده بود به روسیه موشک و سلاح فروخته است. همچنین ارتش روسیه در جنگ علیه اوکراین از موشک های ساخت کره شمالی استفاده می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------