در این ۱۰ سال استقلال را از ریشه زدند!



 باشگاه استقلال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
مدافع اسبق باشگاه استقلال اعتقاد دارد شرایط این تیم برای کسب عنوان قهرمانی خوب است. 

  لیگ برتر ایران به روزهای حساس خودش رسیده و تنها 4 دیدار تا رونمایی از قهرمانی این فصل باقی مانده است. استقلال و پرسپولیس 2 تیمی هستند که این روزها در کورس قهرمانی قرار دارند و رقابت‌شان برای بالا بردن جام بسیار جذاب شده است. استقلال و پرسپولیس هفته گذشته به سختی و با نتایج مشابه 2 بر یک ذوب‌آهن و نساجی را شکست دادند تا با 57 و 56 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار بگیرند. در آغاز هفته بیست‌وهفتم امروز پرسپولیس با هوادار، یکی از بهترین تیم‌های نیم‌فصل دوم دیدار می‌کند و استقلال هم دوشنبه به مصاف فولادی می‌رود که در منطقه سقوط قرار دارد.

 

مهدی پاشازاده، مدافع اسبق استقلال معتقد است این تیم در شرایط خوبی به سر می‌برد و شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. صحبت‌های او در گفتگو با خبرآنلاین در ادامه آمده است:

 

استقلال این روزها دیدارهای حساسی را در پیش دارد و هفته گذشته هم در یک بازی نفس‌گیر ذوب‌آهن را شکست داد. شرایط این تیم را چطور می‌بینید؟

شرایط خیلی خاصی است. ۲ تیم رقیب در کورس قهرمانی هستند و با شرایطی که از اول فصل به وجود آمد و حواشی که تاثیرگذار بوده، برد مقابل ذوب‌آهن خیلی شیرین بود. شرایط تیم هم خوب است و امیدوارم بچه‌ها همینطوری ادامه دهند.

 

یکی از نکات مهم این روزهای استقلال و پرسپولیس درخشش بازیکنان خارجی است.

این خیلی اتفاق عجیبی از نظر استاندارد نیست. فقط ما این چند وقت انقدر کیفیت بد دیدیم که الان این اتفاق انقدر مورد توجه است. بازیکن خارجی وقتی که می‌آید باید ۲۰-۳۰ درصد از بازیکن داخلی بهتر باشد ولی متاسفانه در این چند سال به ندرت بازیکن خارجی خوب دیدیم. خدا را شکر خریدها خوب بوده و باید هم اینطوری باشد. تصمیمات گرفته شده کاملا درست بوده است.

 

 

خیلی‌ها معتقدند استقلال این روزها روی نیمکت کمبود بازیکن دارد و در دقایق حساس نمی‌تواند بازیکن تاثیرگذاری به زمین بفرستد. موافق این موضوع هستید؟

بله این از اول فصل بوده و کمبود بازیکن تاثیرگذار به استقلال ضربه زده است. شما ببینید ما اول فصل ماشاریپوف و بلانکو را هم نداشتیم. این اتفاقات تاثیر می‌گذارد. اگر نیمکتی داشته باشی که بتوانی جابجا کنی خب تاثیر زیادی دارد. شما بازیکن ۱۰۰ را بیرون می‌کشی و ۶۰ اضافه می‌کنی و کیفیت تیمی پایین می‌آید. به نظر من انگیزه بالای بچه‌ها به دلیل هواداران توانسته کمبودها را جبران کند.
 

این روزها بجث درباره سبک بازی استقلال هم زیاد شده. به نظر شما استقلال زیبا بازی نمی‌کند؟ اصلا مهم است تیم چطوری بازی کند یا صرف نتیجه‌گیری کافی است؟

خب زیبا بازی کردن ابزار خودش را می‌خواهد. جنس تیم باید جور باشد. ضمن اینکه از زمان حضور ماشاریپوف و آماده شدن بلانکو، استقلال قشنگ‌تر بازی می‌کند و بهتر موقعیت ایجاد کرده است. برای انجام یک سری کارها حتما باید ابزار داشته باشی و این از اول فصل نبوده است. حالا مثل راه رفتن کبک و کلاغ نشود که راه رفتن خودت را هم فراموش کنی. وقتی هم تیم صدر جدول است خیلی نمی‌توان ایرادی گرفت. باید داشته‌های تیم را هم در نظر گرفت.

 

به نظر شما نتیجه مهم‌تر است یا بازی زیبا؟

قطعا تیمی که زیبا بازی کند و پرگل ببرد و موقعیت‌های زیادی بسازد، به دل همه می‌نشیند. اینکه شما زیبا بازی کنی و ببازی خیلی دوام نمی‌آورد.

 

این ۴ بازی آخر را چطور می‌بینید؟

همه بازی‌ها مثل فینال سخت هستند. کسی درباره ذوب‌آهن هم فکر نمی‌کرد کار گره بخورد. ۴-۵ بازی سخت و حساس داریم که خوشبختانه اولی خوب تمام شد. بقیه بازی‌ها را هم باید تمرکز کنند که به خوبی و خوشی تمام شود. طرفداران هم باید حمایت کنند چون اعضای تیم با همه کمبودها زحمت کشیدند و بتوانند جام را تقدیم هواداران کنند.

 

نظرتان درباره تغییرات مدیریتی استقلال و برکناری علی خطیر چیست؟ تصمیم درستی بود؟

کلیت کارها همیشه به ضرر استقلال بوده و در این ۱۰ ساله ما را از ریشه زدند. همیشه مدیرانی گذاشتند که موفق نبودند و برش نداشتند. در یک سال اخیر ۵ مدیرعامل جابجا شده و این حتما تاثیر می‌گذارد. خدا را شکر تیم صدر جدول بود. حالا اختلافات را کنار بگذاریم که نباید اصلا رخ می‌داد.

 

عملکرد خطیر چطور بود؟

عملکرد خاصی نبوده است که بخواهیم نظر دهیم. لیگ شروع شد او آمد و لیگ هنوز تمام نشده او رفت. وقتی آمد تیم را بسته بودند و ۵ هفته مانده به پایان فصل رفت.

 

بحث تغییر اسم استقلال هم وجود داشت که انگار منتفی شد. شما موافق این اتفاق بودید؟

متاسفانه به خاطر خیلی مسائل کوچک‌ترین خبری بولد می‌شود و می‌چرخد. فضای مجازی طوری شده که یک اتفاق کوچک کلی سر و صدا می‌کند. به خاطر همین خیلی نباید روی آن مانور داد. خلیج فارس برای همه ما مقدس است و همه عاشق آن هستیم و به آن افتخار می‌کنیم. خیلی مسائل سیاسی هم پشت این است که شاید به نفع فوتبال نباشد.

 

کمیته انضباطی اخیرا رای مهمی صادر کرد که قبلا سابقه نداشته و آن هم برگزاری دیدارهای فصل بعد پرسپولیس - سپاهان بدون حضور تماشاگران مرد و با حضور زنان بود.

منطق من این را قبول نمی‌کند. اینکه یک فرد معلوم‌الحال به زنان شریف ایران توهین کند کاملا رد می‌شود ولی ما همیشه احساسی یک تصمیم می‌گیریم. آن آقایی که با فرزندش آمده مودب نشسته چه گناهی کرده است؟چرا تر و خشک را باهم می‌سوزانیم؟ همه جای دنیا وقتی یک نفر کاری می‌کند، همه را محروم نمی‌کنند. نمی‌دانم با چه منطقی این رای را دادند و واقعا دوست دارم با آن‌ها صحبت کنم. خود فرد را ممنوع‌الورود کنند و جریمه شود که کارهای اجتماعی کنند تا بفهمد نباید این کار را کند. بقیه طرفداران چه گناهی کرده‌اند؟


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------