بیوگرافی کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی ایتالیایی در فرانسه



بیوگرافی کارلو آنچلوتی

بیوگرافی کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی ایتالیایی در فرانسه

 

آشنایی با بیوگرافی کارلو آنچلوتی

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی کارلو آنچلوتی آشنا می شوید. کارلو آنچلوتی سرمربی شناخته شده دنیای فوتبال است. آنچلوتی با سابقه ای درخشان و موفقیت های بسیاری که در عرصه مربیگری دارد، یکی از شخصیت های برجسته و تأثیرگذار در دنیای فوتبال است. در این مقاله به زندگی حرفه ای و دستاوردهای این مربی برجسته خواهیم پرداخت.

چکیده ای از بیوگرافی کارلو آنچلوتی :

نام : کارلو آنچلوتی

روز تولد : ۱۰ ژوئن ۱۹۵۹

محل تولد : رجیولو، ایتالیا

حرفه: فوتبالیست سابق، سرمربی

پست : هافبک

قد : ۱۷۹ سانتیمتر

 

بیوگرافی کارلو آنچلوتی :

کارلو آنچلوتی (Carlo Ancelotti) در 10 ژوئن 1959 در ایتالیا متولد شد. پدر کارلو آنچلوتی کشاورز بود و خانواده اش وضع مالی خوبی نداشتند. کارلو آنچلوتی در 17سالگی فوتبال حرفه ای را از تیم پاناما آغاز کرد. عملکرد او در تیم پاناما به گونه ای بود که در سال 1979 از یکی از بهترین تیم های ایتالیا پیشنهاد دریافت کرد و در این سال به تیم آ. اس. رم پیوست. کارلو آنچلوتی با تیم رم موفقیت های پرشماری به دست آورد که از آن ها می توان به چهار جام حذفی و یک قهرمانی لیگ اشاره کرد. او از طریق موفقیت هایش در تیم رم، به بازیکنی ثابت در تیم ملی ایتالیا تبدیل شد. 

 

کارلو آنچلوتی در سال 1987 به تیم میلان پیوست. او در این تیم دو بار جام قهرمانی باشگاه های اروپا را در سال های 1989 و 1990 کسب کرد. کارلو آنچلوتی 5 سال لباس تیم میلان را بر تن کرد، تا اینکه در سال 1992 از این تیم جدا شد. کارلو آنچلوتی در قامت بازیکن تیم ملی ایتالیا مسابقات مهمی را تجربه کرد. او در مسابقاتی چون جام جهانی مکزیک، جام ملت های اروپا در کشور آلمان و همین طور جام جهانی در کشور ایتالیا از بازیکنان تیم ملی ایتالیا بود. 

 

آنچلوتی در مجموع ۲۶ بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داد و در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد که از فوتبال بین المللی خداحافظی می کند و آخرین حضور خود در ایتالیا را زیر نظر آریگو ساکی انجام داد.

 

آنچلوتی در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی «لا ریپابلیکا» گفته است : گیسپه، پدرم یک کشاورز مستأجر بود. او در مزرعه ای به وسعت حدود 8 هکتار گندم، ذرت، چغندر قند، انگور با 10 گاو شیرده و چند مرغ و خروس کار می کرد. او یک تراکتور فیات 21 اسب بخار و یک ماشین درو داشت.

 

او از دورانی که در خانه پدری اش گذراند، چیزهای زیادی یاد گرفته است؛ یعنی زمانی که اولین لگدش را به توپ زد او با فرهنگ کار سخت آشنا شد.

 

او در این باره گفت: اگر به خاطر تلاش های پدر و مادرم نبود، اکنون هیچ چیز نبودم. من شاهد ایثاری بودم که آنها بدون ماشین با کار کردن در مزرعه انجام می دادند. همه آن کارها با دست انجام می شد. هر سال هرچیزی را که کاشته بودیم، درو می کردیم. برای ادامه دادن به صبر و قدرت نیاز داشتیم. من هنر آرامش را آنجا آموختم. زمانی که به عنوان بازیکن مصدوم شدم، به کمکم آمد و در زمان سرمربیگری بارها و بارها به من کمک کرد.

 

زندگی شخصی کارلو آنچلوتی :

آنچلوتی یک کاتولیک رومی است. او دو فرزند دارد: یک دختر، به نام کاتیا. و یک پسر به نام داوید که دستیار مربی او در اورتون و اکنون در رئال مادرید بود. داوید قبلا در تیم جوانان میلان نیز بازی می کرد و در ژوئن 2008 به بورگومانرو پیوست. او متعاقباً با مارینا کریسو رومانیایی قرار گرفت. در سال 2011، اعلام شد که او با ماریان بارنا مک کلی، تاجر زن کانادایی قرار ملاقات دارد. آنچلوتی و بارنا مک کلی در ژوئیه 2014 در ونکوور ازدواج کردند.

 

در آخرین فصل حضورش در چلسی، آنچلوتی مجبور شد به طور منظم به ایتالیا برود تا پدر 87 ساله اش را که در سلامتی ضعیفی به دلیل دیابت و سایر مشکلات به سر می برد، ملاقات کند. پدرش در 29 سپتامبر 2010 در سن 87 سالگی درگذشت.

 

آنچلوتی یکی از 13 شخصیت ورزشی است که در اسناد پاندورا منتشر شده توسط کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی (ICIJ) ذکر شده است.

 

در 11 اکتبر 2023، به دنبال تحقیقات خود در زمینه "علوم و تکنیک های فعالیت های حرکتی پیشگیرانه و سازگار"، دکترای افتخاری را از دانشگاه پارما دریافت کرد.

 

تصاویر کارلو آنچلوتی

تصاویر کارلو آنچلوتی

 

آغاز فعالیت حرفه ای کارلو آنچلوتی :

پارما :

فعالیت حرفه ای کارلو آنچلوتی در فوتبال به سال ۱۹۷۴ برمی گردد، زمانی که به تیم پارما پیوست. او در فصل ۱۹۷۷-۱۹۷۶، در سن ۱۸ سالگی، بازی اول خود را انجام داد. در آن زمان، چزاره مالدینی به عنوان مربی پارما فعالیت می کرد و آنچلوتی را به عنوان مهاجم دوم ترجیح می داد. دلیل این انتخاب، تمرکز زیاد آنچلوتی بر روی هدف و توانایی او در زدن گل بود. او با همین نقش به زمین می رفت. آنچلوتی کمک بسیار زیادی به پارما کرد و این تیم توانست در سری C1 جیرون مقام دوم را به دست بیاورد.

 

رم :

بازی های کارلو آنچلوتی برای تیم رم به فصل ۱۹۸۳-۱۹۸۴ برمی گردد. در این تیم، آنچلوتی با سرمربی گری نیلز لیدهولم به عنوان وینگر یا هافبک میانی مشغول به بازی بود و توانست به یکی از بازیکنان کلیدی باشگاه تبدیل شود.

 

کارلو آنچلوتی در مجموع هشت فصل در رم حضور داشت و در سال های ۱۹۸۰، ۱۹۸۱، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۶ چهار بار قهرمان کوپا ایتالیا شد. پس از بروز مشکلات زانوی آنچلوتی و کسب مقام دوم و سوم در لیگ در سال های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲، وی تلاش کرد تا به تیم خود کمک کند و در نهایت در سال ۱۹۸۳ قهرمانی ایتالیا را کسب کرد.

 

در سال ۱۹۸۵، زیر نظر سون گوران اریکسون، سرمربی جدید تیم، آنچلوتی به عنوان کاپیتان تیم منصوب شد و به عنوان مربی تیم رم، جوزپه جیانینی، هافبک جوان تیم، راهیابی به جام حذفی ایتالیا را تجربه کرد. با این حال، در طول سال ۱۹۸۵، قهرمانی لیگ را یک بار دیگر از دست داد.

 

آ.ث. میلان :

کارلو آنچلوتی در سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ به عنوان یکی از عناصر کلیدی تیم میلان بازی می کرد و به طور مجموع در این باشگاه حضور فعال داشت. در سال ۱۹۸۸، وی توانست دو قهرمانی متوالی در جام های اروپا را از آن خود کند و همچنین در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ دو بار سوپرکاپ اروپا، دو بار جام باشگاه ها و یک بار سوپرکاپ ایتالیا را به تیم میلان برساند. در این دوران، با حمایت مالی قوی رئیس باشگاه، سیلویو برلوسکونی، بازیکنانی همچون پائولو مالدینی، فرانکو بارسی، مائورو تاسوتی و الساندرو کاستاکورتا به عنوان مدافعان تیم به ترکیب اضافه شدند.

 

یکی از خاطرات برجسته آنچلوتی در این دوران به بازی وی در رود گولیت برمی گردد. در آن بازی مقابل رئال مادرید در نیمه نهایی جام ملت های اروپا ۱۹۸۹، آنچلوتی با دریبل کردن دو بازیکن رئال مادرید، با یک شوت قوی از راه دور گلی به ثمر رساند. وی تمام ۹۰ دقیقه را در پیروزی ۴-۰ مقابل استوا بوکوئستی در فینال بازی کرد.

 

در فصل بعد، آنچلوتی در جریان بازی ملی ایتالیا در برابر کی وی مچلن از زانوی چپ مصدوم شد و نیمه نهایی را از دست داد.

 

وی در سن ۳۳ سالگی بازنشسته شد و آخرین بازی حرفه ای خود را در ۱۷ می ۱۹۹۲ با پیروزی ۴-۰ مقابل هلاس ورونا با تیم میلان انجام داد. در آن بازی، آنچلوتی به عنوان یک بازیکن رزرو وارد بازی شد و در آخرین ۲۰ دقیقه با دو گل به تیمش کمک کرد و توسط هواداران تشویق شد.

 

تیم ملی :

آنچلوتی در مجموع ۲۶ مرتبه پیراهن تیم بزرگسالان ایتالیا را به تن کرد. پس از انجام ۷ بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال و تیم ملی المپیک، برای اولین مرتبه در تاریخ ۶ ژانویه ۱۹۸۱ در برابر تیم ملی فوتبال هلند به میدان رفت (۱–۱). او در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک و جام ملت های اروپا در سال ۱۹۸۸ در آلمان نیز حضور داشت و نامش در فهرست اسامی بازیکنان جام جهانی ۱۹۹۰ در کشورش ایتالیا هم که این تیم به مقام سوم جهان رسید، دیده می شد.

 

زندگی نامه کارلو آنچلوتی

زندگی نامه کارلو آنچلوتی

 

مربیگری کارلو آنچلوتی :

بعد از دست یابی به موفقیت های چشمگیر در بازی های حرفه ای، کارلو آنچلوتی تصمیم گرفت به عنوان یک مربی وارد عرصه فوتبال شود. او ابتدا به عنوان شاگرد آریگو ساکی، سرمربی معروف، در سال ۱۹۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد. تازه پس از پایان دوران حرفه ای خود در تیم میلان، آنچلوتی به سرعت به کوچیانو پیوست تا در مسیر مربیگری قدم بردارد.

 

در این مرحله، آنچلوتی یک مقاله تحقیقاتی با عنوان "Il Futuro del Calcio: Più Dinamicità" (آینده فوتبال: پویایی بیشتر) نوشت که خلاصه ای از سال های حضورش تحت نظارت ساکی در تیم میلان بود.

 

سپس کارلو آنچلوتی به عنوان مربی تیم ملی ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ به عنوان دستیار ساکی در این تیم فعالیت کرد. او توانست با این تیم به فینال جام جهانی ۱۹۹۴ در آمریکا دست یابد.

 

در تابستان سال ۱۹۹۵، کارلو آنچلوتی برای نخستین بار به عنوان سرمربی تیم رجینا قرارداد بست و در فصل اول حضور خود، توانست این تیم را به سری آ ارتقا دهد.

 

بعد از اینکه یک فصل را در رجینا ماند در سال ۱۹۹۶ به تیم پارما پیوست. او توانست در مدت حضورش به صورت خارق العاده ای تیم را به مقام نایب قهرمانی سری آ برساند.

 

کارلو آنچلوتی در یوونتوس :

در سال ۱۹۹۹، کارلو آنچلوتی به عنوان جانشین مارچلو لیپی در تیم یوونتوس انتخاب شد، اما حضور او موفقیت چندانی به همراه نداشت. آنچلوتی نتوانست به آرزوهایش در حوزه مسابقات ملی و بین المللی برسد، با این حال در سال ۱۹۹۹، همراهی او با تیم یوونتوس در مسابقات جام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بود. اما حضور او جام یوفا اینترتوتو در سال ۱۹۹۹ را به همراه داشت علاوه بر این، در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱، این تیم را به نایب قهرمانی سری آ رساند. آنچلوتی در تابستان سال ۲۰۰۱ به دلیل عدم کسب جام قهرمانی، دوباره جایش را به مارچلو لیپی داد.

 

کارلو آنچلوتی در میلان :

در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۱، کارلو آنچلوتی بعد از برکناری فاتح تریم به دلیل نتایج ضعیف، به عنوان سرمربی میلان منصوب شد

 

کارلو آنچلوتی در ۵ نوامبر ۲۰۰۱، بعد از برکناری فاتح تریم به دلیل نتایج ضعیف، به عنوان سرمربی میلان منصوب شد. در آن زمان، آنچلوتی به شدت به خاطر تاکتیک های دفاعی خود توسط سیلویو برلوسکونی، مالک باشگاه، مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال، آنچلوتی توانست با تغییراتی در ترکیب تیم و اتخاذ یک بازی خلاقانه، تیم میلان را به موفقیت هدایت کند. در سال ۲۰۰۳، میلان توانست در فینال لیگ قهرمانان اروپا علیه یوونتوس در اولدترافورد با نتیجه ۳-۲ در ضربات پنالتی برنده شود و همچنین در فینال کوپا ایتالیا ۲۰۰۳ مقابل رم پیروز شود.

 

زیر نظر آنچلوتی، میلان در سال ۲۰۰۴ عنوان قهرمانی سوپرجام ایتالیا را کسب کرد و همچنین در فصل های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ و ۲۰۰۵-۲۰۰۶ به عنوان نایب قهرمان در سری آ حضور داشت.

 

در فصل آخر حضور آنچلوتی در میلان، تیم موفق شد مقام سوم در جدول رده بندی سری آ را پس از یوونتوس و رقبای بین شهری اینتر کسب کند و جایگاه خود را در لیگ قهرمانان فصل بعد تضمین کند، با این حال در مرحله یک هشتم نهایی از رقابت های لیگ قهرمانان حذف شد.

 

بعد از رد شایعات قبلی درباره ترک تیم، آنچلوتی در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۰۹، کمتر از یک ساعت پس از پیروزی ۲-۰ مقابل فیورنتینا در آخرین بازی فصل، استعفای خود را از تیم میلان اعلام کرد. در کل، آنچلوتی موفق شد در ۴۲۳ بازی، میلان را به موفقیت رهبری کند.

 

چلسی :

در سال ۲۰۰۹، رومن آبراموویچ، مالک روسی باشگاه چلسی، توانست کارلو آنچلوتی را متقاعد کند که به استمفوردبریج بیاید. آنچلوتی در فصل نخست حضورش در لندن، توانست تیم های منچستر یونایتد، آرسنال و لیورپول را در بازی های رفت و برگشت شکست داده و چلسی را به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و جام حذفی برساند. این برتری ها باعث شد که چلسی برای اولین بار در تاریخش دو عنوان قهرمانی در یک فصل را کسب کند، که تا به امروز همچنان رکوردی بی نظیر است.

 

با این حال، فصل دوم آنچلوتی در چلسی با ناکامی همراه بود. تحت هدایت آنچلوتی، چلسی توانست رکورد بیشترین تعداد گل زده توسط یک تیم در یک فصل را در لیگ برتر انگلیس با ۱۰۳ گل در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ به دست آورد. این رکورد تاکنون باقی مانده است.

 

پاری سن ژرمن :

او پس از گذشت ۶ ماه خانه نشینی، پیشنهاد مسئولان باشگاه متمول پاریس سن ژرمن، یک باشگاه پولدار، را پذیرفت. در فصل اولیه حضورش در پاریس، آنچلوتی توانست قهرمانی را به تیمی که از قبل معروف به مون پولیه نبود، منتقل کند. در تابستان، با بازآمدن ستارگان برجسته ای مثل زلاتان ابراهیموویچ، تیاگو سیلوا و ازکوئیل لاوتزی، آنچلوتی تیمی بزرگ و درخشان را درست کرد و نوبت به نمایش هنرنمایی این ستارگان گرانقیمت در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

 

اگرچه در مرحله یک چهارم نهایی با دو تساوی مقابل بارسلونا قرار گرفتند و به دلیل قانون گل زده در خانه حریف از صعود به مرحله بعد منصرف شدند، اما توانستند قهرمانی لیگ فرانسه را به دست آورند. آنچلوتی در این راه به تیمی که بیست و یک سال بود که قهرمان نشده بود، کمک کرد. از روزهای ابتدای جدایی مورینیو از رئال مادرید، نام آنچلوتی به عنوان گزینه ای جدی برای رهبری مادریدی ها مطرح شد، اما مانع اصلی انتقال او، مبلغ زیاد رضایتنامه اش بود. مسئولان باشگاه پاریسی به هیچ وجه نمی خواستند مربی باسابقه خود را از دست بدهند و در نهایت با جلب رضایت لوران بلان، مربی قبلی، به توافق رسیدند و آنچلوتی به عنوان سرمربی جدید فراهم شد.

 

آشنایی با زندگی کارلو آنچلوتی

آشنایی با زندگی کارلو آنچلوتی

 

کارلو آنچلوتی در رئال مادرید :

در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۱۳، آنچلوتی به عنوان جانشین ژوزه مورینیو با یک قرارداد سه ساله به عنوان مدیر تیم رئال مادرید منصوب شد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی در استادیوم سانتیاگو برنابئو معرفی شد و در آنجا اعلام کرد که زین الدین زیدان و پل کلمنت به عنوان دستیارهای او خواهند بود. بعد از مدت کوتاهی از ورود آنچلوتی، رئال مادرید خرید ایسکو را با مبلغ ۲۴ میلیون یورو تایید کرد و سپس اسیر ایلارامندی را با مبلغ ۳۲ میلیون یورو به خدمت گرفت. در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۱۴، آنچلوتی توانست اولین جام مهم خود را به عنوان سرمربی رئال مادرید بدست آورد؛ این اتفاق در نتیجه شکست ۲-۱ برابر بارسلونا در فینال کوپا دل ری که در استادیوم مستایا برگزار شد، رخ داد.

 

در تاریخ ۲۵ مه ۲۰۱۵، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، اعلام کرد که هیئت مدیره باشگاه "تصمیم بسیار سختی" برای برکناری آنچلوتی از وظایفش گرفته است.

 

پس از جدایی از مادرید، آنچلوتی در مورد بازگشت به میلان صحبت هایی کرد، اما این ادعا را رد کرد. او اعلام کرد که قصد دارد یک سال مرخصی بگیرد و به دلیل مشکلات در ستون فقرات، عمل جراحی را تجربه کند.

 

بایرن مونیخ :

در فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷، با وجود شروع قوی، آنچلوتی با بایرن مونیخ در برخی بازی های بزرگ دچار مشکل شد و شاهد حذف تیمش در مواجهه هایی مانند نیمه نهایی جام حذفی در برابر دورتموند و رئال مادرید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. با این حال، وی توانست در رقابت های بوندسلیگا و سوپرکاپ آلمان (که قبل از شروع فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷ برگزار می شود) به موفقیت هایی دست یابد و این دو جایزه را برای بایرن مونیخ به ارمغان آورد.

 

اما در ماه سپتامبر ۲۰۱۷، پس از شکست ۳ بر صفر در مقابل پاری سن ژرمن، آنچلوتی از سمت سرمربی بایرن مونیخ اخراج شد.

 

ناپولی :

کارلو آنچلوتی در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم ناپولی منصوب شد. او در پایان سال ۲۰۱۹ بعد از داشتن نشستی با مدیران این باشگاه، در حالی که تیمش در آخرین بازی خود با نتیجه ۴ بر ۰ مقابل خنک در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده بود و صعود به مرحله بعد را تضمین کرده بود، از هدایت تیم جدا شد و جانشینی خود را به جنارو گتوزو واگذار کرد.

 

اورتون :

چند روز پس از استعفایش از تیم ناپولی، کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی تیم اورتون با قراردادی به مدت ۴٫۵ سال منصوب شد. او قرار بود به عنوان بخشی از برنامه های بلندمدت اورتون برای بازگشت به جایگاه قدرتمندی در فوتبال انگلستان عمل کند. در فصل اولیه با حضور آنچلوتی، اورتون با ۸ برد، ۵ تساوی و ۶ باخت در رده دوازدهم قرار گرفت.

 

آنچلوتی در فصل بعد، تعدادی بازیکن جدید به تیم اضافه کرد، از جمله خامس رودریگز و آلان که قبلاً با او همکاری کرده بودند. اورتون فصل را با ۷ برد متوالی در تمام رقابت ها آغاز کرد. اما سپس تیم کمی کاهش عملکردی داشت، اما در نهایت به فرم خوب خود بازگشت و فصل ۲۰۲۰ را در رده چهارم لیگ به پایان رساند. در نیمه دوم فصل، اورتون و آنچلوتی با مشکلاتی روبرو شدند و عملکرد قابل قبولی را نشان ندادند، با این وجود توانستند مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد پیروز شوند، که در ۱۱ سال گذشته برای اورتون بی سابقه بود. در پایان فصل، تیم در رده دهم جدول قرار گرفت.

 

بازگشت کارلو آنچلوتی به رئال مادرید:

در ۱ ژوئن ۲۰۲۱، آنچلوتی از سمت خود در اورتون استعفا داد و پس از استعفای زیدان، دوباره به رئال مادرید پیوست و قراردادی تا سال ۲۰۲۴ امضا کرد.

 

او توانست در هر سه بازی افتتاحیه فصل ۲۰۲۳–۲۰۲۴ لیگ مادرید پیروز شود، همچنین در ماه اوت به عنوان بهترین مربی ماه لالیگا انتخاب شد. با پیروزی ۲–۱ تیمش مقابل رئال سوسیداد در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳، آنچلوتی صد و هفتاد و سومین پیروزی مادریدی خود را به دست آورد و از زین الدین زیدان پیشی گرفت و تبدیل به مربی با دومین برد در تاریخ باشگاه شد.

 

در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳، رئال مادرید اعلام کرد که آنچلوتی با تمدید قرارداد تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ موافقت کرده است.

 

درباره کارلو آنچلوتی

درباره کارلو آنچلوتی

 

بهترین کتاب های کارلو آنچلوتی :

کارلو آنچلوتی سال های بسیاری را در بالاترین سطوح ورزش، چه در مقام مربی گری و چه به عنوان بازیکن، سپری کرده است. خواندن تجربیات او در طی این مسیر می تواند بسیار جذاب و آموزنده باشد. در این بخش، به بهترین آثار کارلو آنچلوتی خواهیم پرداخت:

 

کتاب رهبری عملگرا: تسخیر قلوب، اذهان و فتح مسابقات (Quiet Leadership: Winning Hearts, Minds and Matches): در این کتاب، به عملکرد کارلو آنچلوتی در تیم هایی نظیر پاری سن ژرمن، رئال مادرید و یوونتوس پرداخته می شود. در کتاب حاضر، مصاحبه هایی نیز از بزرگان فوتبال چون رونالدو و الکس فرگوسن آمده است که نظر خود را درباره ی همکاری یا رقابت با کارلو آنچلوتی با مخاطبان به اشتراک می گذارند. این کتاب با عنوان «رهبری خاموش» نیز ترجمه شده است.

 

کتاب کارلو آنچلوتی: بازی های زیبای یک نابغه ی معمولی (Carlo Ancelotti: The Beautiful Games of an Ordinary Genius): این کتاب پرفروش زندگی نامه ی جذاب کارلو آنچلوتی است. در این کتاب، به دوران بازی کارلو آنچلوتی و سپس مربیگری او پرداخته می شود. مقدمه ی این کتاب را پائولو مالدینی، یکی از بهترین بازیکن های تاریخ فوتبال، نوشته است.

 

کتاب هایی که در اینجا معرفی کردیم از بهترین کتاب های کارلو آنچلوتی به حساب می آیند. 

 

جملات برگزیده کارلو آنچلوتی :

کارلو آنچلوتی یکی از بهترین رهبران در دنیای ورزش است. او تجارب باارزش خود را در کتاب هایش به اشتراک گذاشته است. در این بخش، به جملات برگزیده ی کارلو آنچلوتی خواهیم پرداخت:

 

• زمانی که کاری را شروع می کنید، یک دوره ی کوتاه شبیه به ماه عسل را پشت سر می گذارید، آن را به حساب آورید. (کتاب رهبری عملگرا)

 

• در استراتژی اغراق می شود و انجام کارها نادیده گرفته می شود. (کتاب رهبری عملگرا)

 

• رویکرد من به رهبری بر این پایه استوار است که رهبر نباید نیازی به فرمان با مشت آهنین و سخنرانی داشته باشد. قدرت یک رهبر باید درک شود. (کتاب رهبری عملگرا) 

 

زندگی کارلو آنچلوتی

زندگی کارلو آنچلوتی

 

افتخارات به عنوان بازیکن :

در باشگاه

رم

• سری آ(۱): ۸۳–۱۹۸۲

• کوپا ایتالیا(۴): ۸۰–۱۹۷۹، ۸۱–۱۹۸۰، ۸۴–۱۹۸۳، ۸۶–۱۹۸۵

 

آ. ث. میلان

• سری آ(۲): ۸۸–۱۹۸۷، ۹۲–۱۹۹۱

• سوپر جام فوتبال ایتالیا(۱): ۱۹۸۸

• لیگ قهرمانان اروپا(۲): ۸۹–۱۹۸۸، ۹۰–۱۹۸۹

• سوپر جام اروپا(۲): ۱۹۸۹، ۱۹۹۰

• جام بین قاره ای(۲): ۱۹۸۹، ۱۹۹۰

 

افتخارات به عنوان مربی

سرمربی

یوونتوس

• جام اینترتوتو(۱): ۱۹۹۹

 

آ. ث. میلان

• سری آ(۱): ۰۴–۲۰۰۳

• کوپا ایتالیا(۱): ۲۰۰۳

• سوپر جام ایتالیا(۱): ۲۰۰۴

• لیگ قهرمانان اروپا(۲): ۰۳–۲۰۰۲، ۰۷–۲۰۰۶

• سوپرجام اروپا(۲): ۲۰۰۳، ۲۰۰۷

• جام باشگاه های جهان(۱): ۲۰۰۷

 

چلسی

• لیگ برتر انگلستان(۱): ۱۰–۲۰۰۹

• جام حذفی فوتبال انگلستان(۱): ۱۰–۲۰۰۹

• سوپر جام فوتبال انگلستان(۱): ۲۰۰۹

 

پاری سن ژرمن

• لیگ ۱(۱): ۱۳–۲۰۱۲

 

رئال مادرید

• لالیگا(۱): ۲۲–۲۰۲۱

• کوپا دل ری(۲): ۱۴–۲۰۱۳، ۲۳–۲۰۲۲

• سوپر جام فوتبال اسپانیا(۲): ۲۰۲۲، ۲۰۲۴

• لیگ قهرمانان اروپا(۲): ۱۴–۲۰۱۳، ۲۲–۲۰۲۱

• سوپر جام اروپا(۲): ۲۰۱۴، ۲۰۲۲

• جام باشگاه های جهان(۲): ۲۰۱۴، ۲۰۲۲

 

بایرن مونیخ

• بوندس لیگا(۱): ۱۷–۲۰۱۶

• سوپر جام فوتبال آلمان(۲): ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

 

افتخارات شخصی :

• جایزه باشگاه فوتبال یوفا: مربی سال: ۲۰۰۳، ۲۰۰۷

• برترین مربی باشگاهی جهان: ۲۰۰۷

• ورد ساکر: مربی سال: ۲۰۰۳

• ای.اس. ام: مربی سال اروپا: ۲۰۰۷

• مربی سال ایتالیا: ۲۰۰۱، ۲۰۰۴

• مربی سال اروپا: ۲۲–۲۰۲۱

 

درباره زندگی کارلو آنچلوتی

درباره زندگی کارلو آنچلوتی

 

آشنایی با کارلو آنچلوتی

آشنایی با کارلو آنچلوتی

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------