آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عکس | جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب با حضور علیرضا خمسه و پوران درخشنده و مجید یاسر

ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می باشد 65 ساله شد. او ۳۰ اردیبهشت ماه متولد شده و از هنرمندان اردیبهشتی است. به…

خاص ترین سنگ قبر هنرمندان ایرانی



امروزه بحث خرید سنگ قبر در ایران بسیار داغ شده  و بسیاری از افراد متمول به منظور این که بتوانند جایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند هزینه هنگفتی در این زمینه می کنند. در مورد هنرمندان و افراد مشهور نیز به همین صورت است و به منظور اینکه شان اجتماعی و عمومی افراد حفظ شود خانواده هنرمندان بهترین نمونه سنگ را انتخاب می کنند. حالا در این بخش قصد داریم برای شما بهترین نمونه از سنگ های قبر هنرمندان را آماده کرده و نگاهی به آن ها بیاندازیم.

 

سنگ قبر مرحوم حسین پناهی

سنگ قبر مرحوم حسین پناهی

 

از نظر من یکی از جالب ترین سنگ های قبر به مرحوم حسین پناهی اختصاص دارد. از آنجایی که مرحوم پناهی علاقه بسیار زیادی به مطالعه و کتاب خوانی داشتند، بازماندگان آن مرحوم با الهام گرفتن از همین علاقه، سنگ قبر او را نیز به همان صورت طراحی کرده اند. طراحی و نوشته هایی که بر روی سنگ قبر این هنرمند ارزشمند نوشته شده است نیز مانند روح او بسیار منحصر به فرد می باشد.

 

سنگ قبر مرحوم فروغ فرخزاد

سنگ قبر مرحوم فروغ فرخزاد

 

شاید کمتر ایرانی ای باشد که اسم مرحوم فروغ فرخزاد را نشنیده باشد. فروغ را باید یکی از شاعران معاصری در نظر بگیریم که تاثیر بسیار زیادی بر روی شعر و ادبیات ایران داشته است. سنگ قبر فروغ از نظر کیفیت سنگ فوق العاده می باشد و حتی پس از سالها قوام اولیه خود را حفظ کرده است. بر روی این سنگ ارزنده شعر زیبایی از خود فروغ نوشته شده است که بازتاب روح بزرگ این شاعر و فیلمساز ایرانیست.

 

سنگ قبر مرحوم منوچهر نوذری

سنگ قبر مرحوم منوچهر نوذری

 

منوچهر نوذری را باید به عنوان اولین ایرانی در نظر بگیریم که روبروی دوربین صدا و سیما قرار گرفت. این هنرمند سال ها باعث خندیدن ما ایرانی ها شد و در زمان مرگ خود نیز با نوشتن شعری زیبا این مسئله را بیان کرد. سنگ قبر این هنرمند بسیار ساده و شیک است ولی نوشته ای که بر روی آن قرار گرفته سال ها فعالیت او را به تصویر می کشد.

 

زحق توفیق خدمت خواستم دل گفت پنهانی

 

چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی

 

سنگ قبر مرحوم محمد رضا شجریان

سنگ قبر مرحوم محمد رضا شجریان

 

خسروِ آواز ایران در نهایت تاسف در سال 1399 چشم های خود را برای همیشه بست و ما را از صدای زیبایش محروم کرد. بنا به وصیت مرحوم شجریان مزارش در شهر توس و کنار فردوسی دفن شد و نوشته سنگ قبر او نیز یکی از ساده ترین نمونه ها می باشد. سنگی که برای استاد بزرگ موسیقی ایران استفاده شده، سنگ مرمر سفید بسیار خاص می باشد که بازتاب دید استاد و خانواده اش به دنیا می باشد. در صورتی که به شهر توس مشهد رفتید خالی از لطف نیست که مزار این استاد بزرگوار را نیز زیارت کنید.

 

سنگ قبر خسرو شکیبایی

سنگ قبر خسرو شکیبایی

 

بی شک تمامی ما ایرانی ها صدای دلنشین و هنرنمایی خاص مرحوم خسرو شکیبایی را به یاد داریم. برای بسیار هنرنمایی او در فیلم هامون هنوز نیز به عنوان یکی از بهترین فعالیت های او به حساب می آید. خسرو شکیبایی که یکی از تهرانی های اصیل بود بر روی سنگ قبر خود نیز این مطلب را به درستی بیان کرد و دید ملی و ناسیونالیستی خود را نیز به سادگی نشان داد. سنگ مزارش با وجود سادگی به دلیل مزین شدن با عکسش فوق العاده خاص می باشد.

 

سنگ قبر مرتضی پاشایی

سنگ قبر مرتضی پاشایی

 

مرحوم مرتضی پاشایی با وجود اینکه عمر بسیار کوتاهی داشت ولی خاطرات بسیار زیادی را برای ما ایرانی ها ساخت و همین مسئله نیز سبب شده جایگاه ویژه ای در میان ایرانی ها داشته باشد. بر عکس تمامی مواردی که تا بدین جا گفتیم ئر سنگ قبر مرتضی پاشایی از نوشته بسیار خاصی استفاده نشده ولی طراحی چهره و خود سنگ بسیار خاص می باشد. بر روی سنگ قبر شعری که نوشته شده است بخشی از یک ترانه خود او می باشد که به انتخاب خود او نوشته شده است

 

مثه حسه یه عشق تازه بودی

 

مثه افسانه بی اندازه بودی

 

سنگ قبر سیف اله داد

 

از نظر بسیاری یکی از خاص ترین طراحی ها بر روی سنگ قبر مرحوم سیف‌الله داد تهیه‌کننده شناخته شده سال های دور انجام شده است. این سنگ قبر تصویر یک نوار فیلم برداری قدیمی را شامل می شود که در زیر آن شعر بسیار زیبایی نوشته شده است.

 

سنگ قبر پیمان ابدی

سنگ قبر پیمان ابدی

 

یکی از موفق ترین بدلکارهای ایرانی که بیشتر به دلیل همکاری با سریال هشدار برای کبرا ۱۱ شناخته شده است. این هنرمند برجسته در نهایت در سال 1388 در یک حادثه دلخراش فوت شد. سنگ قبر این هنرمند ولی یک طراحی خاص دارد که شهر بسیار خاصی بر روی آن حک شده است. در هنگام خرید سنگ قبر پیمان ابدی هنوز طراحی لیزری وجود نداشت ولی به بهترین شکل این مورد اجرا شد

 

ی چرخ فلک خرابی از کینه توست

 

بیدادگری شیوه دیرینه ی توست

 

ای خاک اگر سینه تو بشکافد

 

پس گوهر قیمتی که در سینه توست

 

کجا بهترین سنگ قبر را سفارش دهیم؟

از آنجایی که ایران را باید مهد سنگ های زینتی و خاص بدانیم در طی چند سال اخیر شرکت های مختلفی در بحث عرضه سنگ قبر فعالیت داشته اند. اگر قصد خرید سنگ قبر دارید سنگ قبر بهشت یکی از بهترین تولید کنندگان و طراحان سنگ قبر خاص می باشد که در طی چندین سال توانسته عملکرد بسیار خوبی در این عرصه داشته باشد. تولید سنگ قبر نوری و پرتغالی که در شبکه های اجتماعی بسیار سر و صدا ایجاد کرد از بهترین نمونه کارهای این شرکت به حساب می آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024