آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عکس | جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب با حضور علیرضا خمسه و پوران درخشنده و مجید یاسر

ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می باشد 65 ساله شد. او ۳۰ اردیبهشت ماه متولد شده و از هنرمندان اردیبهشتی است. به…

عقب‌نشینیِ صداوسیما مقابل این پنج زن معترض!



 این مطلب درباره بازیگرانی‌ست که علی‌رغم مواضع اعتراضی همچنان در صداوسیما حضور دارند، حضور البته از طریق بازپخش سریال‌های قدیمی‌تر. 

 

 

هانیه توسلی / وفا

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خلاصه داستان: سریال وفا درباره عشق جوانی ایرانی یهودی به نام ژوبین پناهی به دختری لبنانی-ایرانی به نام وفا است که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در ایران زندانی شده. او به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس و دوری از دختر مورد علاقه‌اش (وفا) در تیمارستان بستری شده است. ژوبین توسط یک جاسوس اسرائیل که اسم مستعارش خرچنگ است از تیمارستان فراری داده می‌شود و...

 

نکته: خب نیاز به توضیح نیست که هانیه توسلی در تمام ماه‌های گذشته از لحاظ اجتماعی مواضعی داشته که مطلوب برخی نبوده، حالا اما با تمام این اوصاف کارِ او از صداوسیما پخش می‌شود.

 

شبنم فرشادجو / یاور

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خلاصه داستان: یاور یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مشترک سعید سلطانی و اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب و نویسندگی سعید مطلبی محصول سال ۱۴۰۰ است و مجموعه‌ای داستانی معماییِ ۳۰ قسمتی با تم جوانمردی است و به گفتهٔ تهیه‌کننده آن داستان شیرینی دارد. این سریال محتوا و دیالوگ‌های شدیداً ضد زن دارد و به همین خاطر مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته‌ است.

 

نکته: شبنم فرشادجو در اعتراضات مواضع علنی داشت، او حتی ترک وطن کرد و به کانادا رفت، این روزها دوره‌های آموزشی دارد در تورنتو، پخش سریالی با نقش‌آفرینی او کمی عجیب است.

 

شیوا ابراهیمی / خانه امن

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خلاصه داستان: خانهٔ امن مجموعه‌ای تلویزیونی در ژانر جنایی-سیاسی و امنیتی، به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب‌ نژاد است. این مجموعه داستان دو مامور امنیتی به نام‌های کمال (حمیدرضا پگاه) و افشین (امین زندگانی) را روایت می‌کند که یکی مسئول تیم ضد تروریستی و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی است. کمال طبق اخبار واصله مطلع می‌شود قرار است تیم‌های تروریستی داعش عملیات‌هایی را در ایران به راه بیندازند و...

 

نکته: حضور شیوا ابراهیمی که این روزها در خارج از کشور زندگی می‌کنند و دیگر در فضای مجازی حجاب هم ندارد، نکته‌ای‌ست که پخش سریالی از او در صداوسیما را عجیب نشان می‌دهد.

 

کتایون ریاحی / شب دهم

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خلاصه داستان: شب دهم مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسن فتحی است که در سال ۱۳۸۰ ساخته و به مناسبت ماه محرم در نوروز سال ۱۳۸۱ از شبکهٔ یک سیما پخش شد.  داستان در اواخر حکومت رضاشاه در تهران رخ می‌دهد. فردی به نام حیدر خوش‌مرام که از لات‌های تهران قدیم است، خواهان ازدواج با دختری از تبار قاجار می‌شود و آن دختر شرط ازدواج با حیدر را اجرای تعزیه در ده شب ماه محرم قید می‌کند، اتفاق‌هایی که در جریان تعزیه برای حیدر رخ می‌دهد شخصیت او را دگرگون می‌کند و انسانی پاک و با ایمان می‌شود.

 

نکته: کتایون ریاحی و داستان‌های یک سال اخیرش را همه می‌دانیم، مواضع او طوری بوده که پخش شب دهم را غیرممکن نشان میداد، اما ظاهرا مسئولان صداوسیما عقب نشسته‌اند.

 

لیلا بلوکات / زمانی برای عاشقی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خلاصه داستان: زمانی برای عاشقی یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۹۲ به کارگردانی محمدحسین لطیفی، نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و تهیه‌کنندگی معصومه فردشاهین است که از شبکه تهران پخش شد. این مجموعه به موضوعاتی مانند ساخت ابزار عزاداری سیدالشهداء و تعزیه‌خوانی می‌پردازد. حاج مرتضی (فرهاد قائمیان)، بازاری خوشنام و اهل خدای است که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را از این رو به آن رو می‌کند. او تصمیم می‌گیرد به حال و هوا سال‌های خوش گذشته خود، بازگردد.

 

نکته: لیلا بلوکات در این سریال ایفای نقش می‌کند، او همین چندی پیش به دلیل مواضعش دادگاهی شد، حتی ممنوع‌الپیج هم شده! اما خب سریالی با بازی او از صداوسیما پخش می‌شود.

 

 برترینها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------