با قطار کدوم شهرهای شمال بریم؟



شمال کشورمان ایران با داشتن آب‌وهوای دلپذیر، مناظر دیدنی، غذاهای خوشمزه و مردم مهمان‌نواز از پرطرفدارترین مقاصد برای سفر محسوب می‌شود. کمتر کسی است که به این خطه سفر نکرده باشد یا حداقل وصف زیبایی‌های آن را نشنیده باشد. هرچند سفر به شمال کشور با اکثر وسایل نقلیه نظیر هواپیما و اتوبوس امکان‌پذیر است؛ ولی سفر با قطار به این استان‌ها حال‌وهوای دیگری دارد.

 

قطار تهران - سوادکوه

 

اگر شما هم قصد دارید سری به شمال کشور بزنید و می‌خواهید از ویژگی‌های سفر با قطار نیز بهره‌مند شوید در این مقاله همراه ما باشید تا ببینید با قطار می‌شود به کدام شهرهای شمال سفر کرد!

 

قطار تهران - سوادکوه؛ محبوب‌ترین مسیر ریلی شمال کشور

اگر به دنبال یک سفر ریلی هستید که حتی زمان حضورتان در قطار هم از جاذبه‌های دیدنی بی‌نصیب نباشید و زیباترین مناظر را پیش چشم خود ببینید، پیشنهاد می‌کنیم از مسیر تهران – گرگان و بلیط قطار سوادکوه غافل نشوید. مسیر این قطار گردشگری از تهران آغار می‌شود و حرکت خود را به سمت فیروزکوه ادامه می‌دهد. با گذر از شهرهای دیدنی نظیر بهشهر و بندر گز، در نهایت به گرگان خواهید رسید؛ هرچه از تهران فاصله می‌گیرید بیشتر و بیشتر در طبیعت سبز و دیدنی شمال غرق می‌شوید.

 

با رسیدن به فیروزکوه و حرکت به سمت سوادکوه، منظره‌ای بهشتی را پیش روی خود خواهید دید. در این مسیر از روی پل تاریخی و بی‌مثال ورسک نیز گذر خواهید کرد که خود از جاذبه‌های مسیر تهران به سوادکوه است.

 

در ضمن اگر قصد داشته باشید از تنگه واشی دیدن کنید می‌توانید در میانه‌ی راه در فیروزکوه از قطار پیاده شوید و با تاکسی‌های آنجا، خودتان را به تنگه واشی برسانید.

 

مسیر ریلی به مقصد ساری

استان مازندران و مرکز آن، ساری، برخی از زیباترین مناظر طبیعی کشور را در خود جای داده‌اند. می‌توان گفت مسیر قطار به مقصد ساری هم فال است و هم تماشا! در این مسیر نه تنها در طول راه از میان مناظر زیبا گذر می‌کنید، بلکه در شهر ساری نیز جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری منتظرتان هستند.

 

با رسیدن به شهر ساری خودتان را در مرکز شهر خواهید یافت؛ چراکه ایستگاه راه آهن در انتهای بلوار ارتش قرار گرفته است که از مناطق مرکزی شهر محسوب می‌شود. در شهر ساری هم می‌توانید از جنگل‌های زیبا دیدن کنید و هم به ساحل دریای خزر بروید و به صدای آرامش‌بخش آب گوش فرا دهید.

 

مسیر ریلی به مقصد ساری

 

پرترددترین مسیرهای ریلی از شهر ساری عبارت‌اند از ساری - تهران، ساری - گرگان و ساری - مشهد. اغلب قطارهای به مقصد ساری متعلق به شرکت ریلی رجا هستند.

 

سفر به بهشهر با قطار

مسیر ریلی در استان مازندران به ساری منتهی نمی‌شود، اگر دوست دارید سفرتان را در این استان ادامه دهید می‌توانید در ایستگاه بعدی، یعنی شهر بهشهر از قطار پیاده شوید. جالب است بدانید خط ریلی این شهر از کنار زمین‌های کشاورزی می‌گذرد؛ مشاهده‌ی شالیزارهای سرسبز و کشاوزانی که بر سر شالیزارها مشغول به کار هستند می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. در ضمن در این شهر تاریخی آثاری دیدنی از دوران جکومت صفویان به جا مانده‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

ادامه‌ی مسیر با قطار به استان گرگان و بندر ترکمن

اگر این مسیر ریلی را ادامه دهید از مرز استان مازندران خارج می‌شوید و خودتان را در استان گرگان و بندر ترکمن خواهید یافت. در استان گرگان دو شهر بندر ترکمن و بندز گز، اصلی‌ترین شهرهای ساحلی محسوب می‌شوند که در مسیر ریلی نیز قرار دارند.

با توجه به محل قرارگیری این دو شهر، طبیعی است که در بازارهای این بنادر اجناس خارجی و جالبی پیدا کنید؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر به بندر ترکمن رفتید حتماً سری به بازارهای آن بزنید و نگاهی به اجناس متنوع فروشگاه‌ها بیندازید.

 

پایان سفر ریلی در شهرهای شمالی در شهر گرگان

با ادامه دادن مسیر سفرتان در خطه‌ی شمالی، به مرکز استان گرگان یعنی شهرستان گرگان خواهید رسید. برای بازدید از این شهر بزرگ و دیدنی می‌توانید چند روزی در ویلاهای زیبای گرگان اقامت کنید و حسابی خودتان را در زیبایی‌های طبیعت شمال غرق کنید! البته از جاذبه‌های درون شهر نیز غافل نشوید.

 

برای بازگشت به تهران می‌توانید از طریق همین مسیر ریلی برگردید یا وسایل نقلیه‌ی دیگر مثل اتوبوس را انتخاب کنید. البته شهر گرگان فرودگاه نیز دارد و می‌توانید با هواپیما سفر خود را به پایان برسانید.

 

سفر به رشت با قطار؛ شهر طعم‌ها و مزه‌های تکرارنشدنی

شهر رشت بدون شک یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر علاوه بر جاذبه‌هی دیدنی و طبیعت دلپذیرش، به غذاهای محبوبی مثل میرزاقاسمی و باقلاقاتق نیز معروف است. در سفر ریلی به مقصد رشت می‌توانید بدون نگرانی از ترافیک، از دیدنی‌های طول سفر لذت ببرید و بعد با رسیدن به رشت، غذاهای خوشمزه و هوس‌برانگیز این شهر را امتحان کنید!

 

پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به رشت به میدان شهرداری هم سری بزنید! کاخ شهرداری، برج ساعت میدان که نماد شهر رشت می‌باشد و نیز موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران از جاذبه‌های این میدان به شمار می‌روند.

 

سفر به رشت با قطار

 

بازارهای روزانه‌ی شهر رشت هم از جذابیت خاصی برخوردارند؛ در این بازارها می‌توانید محصولات تازه مثل سبزی‌ها و ترشی‌های خاص یا ماهی صید روز بخرید یا اینکه از بین لباس‌های محلی و صنایع دستی، سوغاتی‌های به‌یادماندنی خریداری کنید.

 

کلام آخر

سفر به شمال کشور به خودی خود جذاب است و طرف‌داران بیشماری دارد؛ بااین‌حال سفر با قطار تجربه‌ای بی‌مثال و خارق‌العاده را برای مسافران رقم می‌زند. مسیرهای ریلی شمال کشور از میان جنگل‌ها، شالیزارها و دشت‌های سرسبز می‌گذرند و هر لحظه از سفر را خاص و تکرارنشدنی می‌کنند. قطارهای باکیفیت شهرهای شمال نیز بر جذابیت سفر ریلی به این مقاصد می‌افزایند.

 

اگر شما نیز از دوست‌داران آب‌وهوای شمال هستید و دوست دارید سفری متفاوت را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این بار با خرید بلیط قطار راهی شمال کشور شوید و از پنجره‌ی قطار به مناظر بی‌نظیر این مسیر چشم بدوزید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024